V Praze je 677 mostů, z toho 594 spadá pod správu magistrátu. Stav mostů ve zprávě TSK dělí do sedmi kategorií, přičemž nejhorší je stav havarijní a nejlepší bezvadný. Zřícená lávka u Trojského zámku byla TSK považována za „špatnou“, tedy třetí nejhorší stupeň. Obdobně na tom bylo loni v Praze 101 dalších mostů - a to včetně důležitých dopravních tepen. Na opravu čeká i Hlávkův most, most Legií, Palackého most či například Železniční most - ten byl podle analýzy dokonce ve stavu „havarijním“, tedy vůbec nejhorším.
Ve špatném stavu je i Barrandovský most, který by měl podle zprávy TSK být výhledově začít opravován, nejpozději do roku 2020. U toho server iDnes.cz upozornil na fakt, že jde o nejvytíženější most v Praze a denně přes něj přejede na 135 tisíc aut.
Debatu o mostech již v Praze v loňském roce rozvířila plánovaná oprava Libeňského mostu. Technický stav tohoto mostu je podle zprávy TSK jeden z nejhorších v Praze, rekonstrukci však brzdí rozhodování se Ministerstva kultury o tom, zda most prohlásit za kulturní památku.
Plánovaná oprava Libeňského mostu by město měla stát zhruba 2 miliardy korun, což je částka, která napovídá tomu, jak se řada pražských mostů dostala do stavu, ve kterém jsou. Finanční náročnost oprav ostatně po loňském zveřejnění analýzy TSK zdůrazňoval i náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek.
Přesto, že TSK ve své zprávě varuje před otálením s opravami, reálně se zpracovává zatím pouze projekt na opravu Hlávkova most - byť například stav mostu Legií TSK doporučila začít řešit do roku 2017.
FORMA PRAŽSKÝCH MOSTŮ
|