Firmy tak při hledání nových zaměstnanců využívají doporučení známého stále častěji, za dobrý tip nabízejí svým zaměstnancům i finanční odměny.
Stoupající význam doporučení je podle Petra Šrámka, který se v LMC zabývá novými službami v oblasti náboru, výsledkem zvýšené snahy firem obstát ve velké soutěži o lidské zdroje a opatřit si zaměstnance i touto cestou.
Firmy se snaží o co nejlepší komunikaci nabídek volných míst dovnitř firmy a zaměstnancům, kteří jim dají dobrý tip, nabízejí finanční odměny i ve výši desítek tisíc korun. „Doporučení známého jako náborovou metodu a nikoli jako více méně náhodný doplněk standardních způsobů náboru začaly firmy ve větším měřítku uplatňovat relativně nedávno,“ uvedl Šrámek.
Ve srovnání s dobou před dvěma lety vzrostl počet lidí, kteří našli práci díky upozornění známého, a to o čtyři procenta, před deseti lety to bylo o deset procent méně.
Změnu zaměstnání v blízké době plánuje podle průzkumu devět procent populace starší 15 let. Mezi uživateli internetu je to však dokonce 42 procent. „Mezi plánem a jeho realizací je vždy propast, ale tahle chuť změnit zaměstnání určitě souvisí i s nepřebernou nabídkou pracovních pozic, která je aktuálně na internetu, a s tím, jak je v dnešní době snadné na inzeráty on-line reagovat,“ uvedla Lucie Šarešová z LMC.