Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Přichází německý expert na auta

Česko

PRAHA Německý server AutoScout24, který vyhledává ojetá i nová auta po celé Evropě, vstoupil na český internet.

S téměř dvěma miliony vozů ve své databázi je AutoScout24 největším evropským vyhledavačem. Pro srovnání: největší český server Tipcars. cz nabízí okolo šedesáti tří tisíc vozů.

„Je to pro mě nová informace, ale nepřekvapuje mě to. Češi rádi vyhledávají přes tyto servery auta v zahraničí, protože mají obecné povědomí o lepších cenách, reaguje Karel Směšný ze společnosti EBM System, která provozuje servery Tipcars a Tipcar.

Zástupce největšího českého serveru si ale nemyslí, že vstupem giganta přijdou o životně důležitou návštěvnost a inzerenty z řad autobazarů. „Těžko předjímat, jak bude postupovat, říká Směšný. Upozorňuje na to, že podobně mezinárodně populární server Mobile.de si své stránky nechal přeložit do češtiny, ovšem nezačal inzerovat automobily od český prodejců.

AutoScout24 si ale na rozdíl od konkurence pořídil českou doménu. Jestli ale plánuje na své stránky lákat inzerenty z řad českých autobazarů, nechce prozradit. „Bohužel, nesmím sdělovat informace týkající se českého trhu, řekl Lidovým novinám Rašíd El Šahed, který má na starosti externí komunikaci serveru. Největší české autobazary možnost inzerovat na české podobě AutoScout24 láká. „K prezentaci své aktuální nabídky využíváme českých inzertních portálů s touto tematikou. S příchodem AutoScout24 do Česka jsme připraveni portál monitorovat a případně zvažovat svoji prezentaci,“ říká Pavel Foltýn, PR manažer Auto ESA.

Spolupráci nevylučuje ani další velký autobazar, společnost AAA Auto. Ta je podle svých slov zatím spokojená s návštěvností na vlastním serveru. Provozovatelé lokálních serverů s automobily se ale neobávají, že je nadnárodní gigant smete z trhu. „S naším serverem mají prodejci dobré zkušenosti. Autoscout24 by musel prodejcům nabídnout něco nového, a to bude hodně těžké,Ž říká Směšný.

Pokračování na straně 14 Německý expert na auta přichází do Česka

Dokončení ze strany 13

Svým postavením na trhu si jsou jistí i v dalších českých serverech s automobily. „Inzerenti jsou letos vybíravější a obezřetnější. Neslyší už ani na možnost prezentovat svoji nabídku zadarmo. Hodně malých serverů kvůli tomu ukončuje provoz, zůstali jen ti důvěryhodní,“ říká Juraj Šimurka z obchodního oddělení serveru Automodul.cz.

Po loňském roce, kdy se prodejci vozů snažili vystavovat své vozy na deseti až patnácti serverech, se letos soustředí jen na tři až pět webů, s kterými mají dobré zkušenosti. AutoScout24 proto podle obchodníků z ostatních serverů představuje pro české autobazary velkou neznámou. Pozici na trhu si ale může zjednat svojí nabídkou. Oslovené autobazary se nebojí toho, že by jim nový portál bral zákazníky. Naopak se domnívají, že příchod AutoScout24 souvisí s poklesem českého zájmu o ojeté vozy v zahraničí.

„Pro vybraná auta si dříve do Německa jezdili nejen obchodníci z České republiky, ale i řada běžných občanů. Dnes už jsou ceny většiny ojetých vozů u nás nižší než v Německu, jejich dovoz se tedy v naprosté většině případů nevyplatí,“ říká Dana Pavlousková z AAA Auto.

***

POČET vOZů NABÍZENýCH NA INTERNETU

autoscout24.cz 1,9 milionu

mobile.de 1,2 milionu

Tipcars.cz/Tipcar.cz 60 tisíc

autobazar.cz 50 tisíc

Otomoto.cz přes 30 tisíc

cars.cz přes 30 tisíc

automodul.cz 12 tisíc

Autor: