Pražská MHD začíná rušit koronavirová omezení. Vrací se lanovka na Petřín či zastávka na znamení |
Cílem úprav jízdního řádu je zvýšit přesnost vlaků v době modernizace trati, uvedla ve čtvrtek v tiskové zprávě společnost Ropid, která organizuje hromadnou dopravu v hlavním městě a okolí.
Příměstská vlaková linka S7 bude od pondělí rozdělena na dva úseky. Vlaky z Českého Brodu budou končit na pražském Masarykově nádraží, zatímco spoje od Berouna v Praze na hlavním nádraží. „Tím se zvýší přesnost a spolehlivost vlaků na obou ramenech této linky,“ uvedl Ropid.
Další změnou je, že přibližně polovina spojů linky S7 mezi Prahou a Řevnicemi bude od pondělí jezdit ve špičkách pracovních dní přes Krč a nebude stavět na Smíchově. V ranní špičce se změna trasy bude týkat méně vytíženého směru z Prahy do Řevnic. Naopak v odpolední špičce budou přes Krč jezdit spoje z Řevnic do hlavního města.
Třetí změnou je zrušení ranních posilových spojů mezi pražským hlavním nádražím a Řevnicemi. „Ve směru do centra budou tyto spoje částečně nahrazeny zastavením ranních rychlíků Klatovy - Praha ve stanici Praha-Radotín,“ uvedl Ropid.
FIALOVÁ: Cesta na Moravu. Vlakem se zpožděním nebo autem po rozkodrcané D1? |
Provoz vlaků mezi Berounem a Prahou v poslední době negativně poznamenaly stavební práce na trati, ale i opakované výpadky napájení. Na nepravidelnosti v provozu vlaků na lince S7 mezi Prahou a Berounem si tento týden stěžoval starosta Černošic Filip Kořínek (Věci černošické). Téměř žádný vlak podle něj nejede podle jízdního řádu, vadí mu také vysoký počet zcela zrušených spojů. V otevřeném dopise adresovaném Správě železnic a ministerstvu dopravy, jehož text zaslal také ČTK, žádal o nápravu.