Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pro hypotéku do pojišťovny

Hypoteční trh v Česku sice letos zpomalí zhruba na polovinu, přesto láká další hráče

PRAHA Český hypoteční trh se díky tvrdě nastaveným pravidlům pro poskytování úvěrů zatím úspěšně vyhýbá problémům, které nyní zažívají americké banky. Ani letošní zpomalení růstu by podle odborníků nemělo ohrozit jeho stabilitu. Trh dokonce stále láká nové hráče.

„Na rozdíl od amerického trhu byly v České republice hypotéky zatím nabízeny pouze bonitním klientům. Podíl těch, kteří nebyli schopni úvěr splácet, je zanedbatelný,“ řekl analytik banky Unicredit Pavel Sobíšek. Podle něj na počátku banky zaujaly poměrně konzervativní přístup a vzhledem k tomu, že se hypoteční trh stále rozvíjel, neměly potřebu ho příliš uvolňovat. Ke změkčení podmínek pro poskytnutí úvěru dochází pouze v okamžiku, kdy se hlavní segment bonitních klientů prakticky vyčerpá.

„Tento stav zatím u nás nenastal. Takže i když trh letos zpomalil, přesto roste dostatečně rychle,“ tvrdí Sobíšek.

V loňském roce vzrostl trh hypotečních úvěrů o rekordních 40 procent, letos se očekává zpomalení na patnáct až dvacet procent.

I přes takové zpomalení však hypoteční trh láká nové hráče. Nejnověji Českou pojišťovnu, která ve spolupráci s Hypoteční bankou a Raiffeisenbank začíná nabízet Hypotéky České pojišťovny a sází přitom na to, že klienty kromě výhodných úrokových sazeb přitáhne i možnost zařídit vše včetně pojistek pod jednou střechou. „Takové služby v kostce jim i díky stejnojmennému majetkovému a odpovědnostnímu pojištění umíme poskytnout,“ uvedl Pavel Řehák, náměstek generálního ředitele pro marketing České pojišťovny.

„Pojištění v kostce“ zahrnuje pojištění stavby, bytu, domácnosti, odpovědnosti i života. Klienti s hypotékou od pojišťovny ušetří na pojištění až desítky procent.

„To je přesně ta přidaná hodnota, kterou může hypotečním úvěrům poskytnout pojišťovna ve srovnání s bankou,“ řekl Sobíšek. Ten považuje tuto strategii za zajímavý tah, se kterým by pojišťovna mohla na trhu uspět. Její další výhodou je velký záběr klientů, jimž může hypotéky nabízet jako vedlejší produkt.

„Strach z nového hráče určitě nemáme. Je otázka, jak a komu bude nabízet úvěry,“ řekla Klára Gajdůšková, mluvčí České spořitelny. Podle ní bude na trhu úspěšný ne hráč s největším podílem, ale hráč s nejkvalitnějším podílem.

V České republice byly hypotéky zatím nabízeny pouze bonitním klientům

Autor: