„Vzhledem k významu prodeje Opelu představenstvo GM, které se brzy sejde na svém pravidelném měsíčním zasedání, zváží dopis německého ministra Guttenberga a změny nabídky Magny, které se udály od poslední revize 9. září,“ uvedl Smith.
Odkazoval přitom na žádost německého ministra hospodářství, který požádal GM o ujištění, že americká automobilka vybrala Magnu z obchodních, a ne politických důvodů. Německá vláda se tak chce vyhnout možným problémům se slíbenou státní pomocí ve výši 4,5 miliardy eur (zhruba 117 miliard korun). Evropská komise nyní prověřuje, zda prodej Opelu a související státní pomoc neporušují pravidla hospodářské soutěže. Podle mluvčího Evropské komise Jonathana Todda nemají antimonopolní regulátoři EU v úmyslu plánované převzetí zablokovat.
V čase, který zbývá do zasedání představenstva, chce společnost také vyřešit zbývající otevřené body návrhu Magny, včetně zredukování mzdových nákladů a získání podpory od států, kde má Opel továrny.
Počet zaměstnanců Opelu, kterých je v současnosti kolem padesáti tisíc, by se měl podle nových majitelů snížit o pětinu. Původně Magna počítala, že propustí v Evropě 10 500 zaměstnanců, z čehož čtyři tisíce zrušených pracovních míst připadaly na Německo. Po jednání s odbory však plány na propouštění zredukovala.
Španělské odbory uzavřely s Magnou předběžnou dohodu, podle které bude ve španělském závodě německé automobilky propuštěno maximálně 900 z původních 1300 až 1650 zaměstnanců. Předběžná dohoda, kterou uzavřel britský odborový svaz Unite, zachrání 600 pracovních míst.
Předpokládá se, že zaměstnanci výměnou za snížení platů získají desetiprocentní podíl ve firmě. Zbývajících 35 procent akcií si ponechá GM.