Čisté tržby se snížily o osm procent na 1,79 miliardy USD. Tržby v USA klesly o dvě procenta, v zahraničí se propadly až o 14 procent. Celosvětový prodej panenek Barbie se snížil o osm procent a značky Fisher-Price o čtyři procenta. Naopak prodej autíček Hot Wheels vzrostl o devět procent a panenek American Girl o čtyři procenta. Mattel v minulých měsících začal snižovat své náklady, aby tak vyrovnal slabý prodej. Firma mimo jiné propustila 1000 zaměstnanců, omezila výdaje na služební cesty a snížila náklady na reklamu a distribuci. Společnost také uvedla, že pokud chce zůstat v letošním roce úspěšná, bude muset snížit počet hraček, které vyrábí.
Výrobce hraček nyní čeká nejdůležitější předvánoční období prodeje. Přední maloobchodní firmy Wal-Mart Stores a Target již začaly nabízet výrazné slevy, aby přilákaly zákazníky do obchodů. Všeobecně se očekává, že spotřebitelé budou letos více šetřit. Výrobci hraček se letos zaměřili na výrobu produktů za dostupnější cenu. Podle analytiků Jima Silvera a Christophera Byrneho bude mezi letošní předvánoční hity v USA patřit i módní panenka Barbie Fashionista, napsala agentura Reuters.
***
Mattel Inc. Největší světový producent hraček Mattel byl založen v roce 1945 Haroldem „Mattem“ Matsonem a Elliotem Handlerem. Handlerova žena byla prezidentkou společnosti a v roce 1959 stála u zrodu panenky Barbie. Ta je v současnosti zdrojem 80 procent zisků Mattelu. Firma zaměstnává 31 tisíc lidí. Většinu produktů si nechává vyrábět na zakázku v Číně.