Sobota 7. prosince 2024, svátek má Ambrož, Benjamin
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Prokop myslí na juniorský titul

Česko

Talentovanému jezdci pomáhá s nastavením vozu zkušený matador Roman Kresta

PRAHA Chce vyhrát juniorské mistrovství světa v rallye, což by mu mělo otevřít cestu do velkého světa automobilových soutěží. Martin Prokop se letos vydal neobvyklou cestou, kdy kombinuje seriál produkčních vozů s juniorským šampionátem. V tom ho o víkendu čeká letošní premiéra při exotické Mexické rallye, s produkčním autem skončil zkraje února ve Švédsku čtvrtý.

Tím pádem má téměř shodný program jako jezdci bojující o absolutní titul. Start ve dvou šampionátech si vynucuje střídání aut a různých stylů jízdy. A nejen s tím jihlavskému jezdci pomáhá zkušený Roman Kresta, bývalý tovární a testovací pilot Fordu. „Romanovu pomoc oceňuju ve dvou oblastech. Jednak při závodech a pak i při testech. Má pro auto obrovský cit, v tom je jeden z nejlepších na světě,“ říká 25letý Prokop. „Je prostředníkem mezi mými pocity a vozem. Rozhoduje o všem,“ pokračuje jezdec týmu Jipocar Racing.

Kresta má ale v českém mistrovství svůj program a pokud se termín kryje, musí se Prokop obejít bez jeho rad. „Romana mám pronajatého na jednotlivé závody a jinak se to nedá řešit. Ježdění omezil, ale pořád je jeho prioritou. Na všechno máme smlouvu, kterou musíme dodržovat. Naštěstí se nemůže zúčastnit jen Argentinské rallye.“

Spolupráce jezdců není úplnou novinkou. Začala už v době, kdy se Kresta přestal objevovat v MS. „Nejsem inženýr, ale v době, kdy jsem jezdil se škodovkou a pak s fordem, jsem poznal různá auta a řadu technických věcí se naučil. Vycházím ze svých zkušeností a nastavuju vůz podle Martinova jezdeckého stylu. Popravdě dělám vlastně to, co mi chybělo v mé kariéře. Neměl jsem u sebe člověka, na nějž bych se mohl spolehnout. Všechno jsem si musel vyšlapat sám. V tom má určitou výhodu,“ vypráví Kresta.

„Martin má všechno před sebou. Má velkou šanci dostat se do nejlepších aut třídy WRC. Potřebuje získat zkušenosti, ale taky uspět. Loni chybělo málo a už mohl být juniorským šampionem. Teď musí myslet v juniorech na nejvyšší příčku, což mu může v další sezoně zajistit start ve dvou soutěžích v továrním týmu Citroen po boku Sébastiena Loeba.“

Autor: