Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Prvňák při zápisu dostane reklamní balíček

Česko

PRAHA „První samplingový projekt svého druhu zaměřený na prvňáčky základních škol“ představily agentury C&COM Advertising a Event marketing (sampling je reklamní ochutnávka či věnování vzorku výrobku zdarma, pozn. red.). Projekt s názvem „Školák“ počítá s tím, že každý žák dostane při zápisu dárkový balíček v podobě látkového sáčku na přezůvky s pozornostmi od firem - momentálně jde o společnosti Emco, Tymbark-Maspex Czech, Pfanner, Mladá fronta, Pharmix a EKO-KOM. Agentury připravily během ledna k distribuci třicet tisíc balíčků po celém Česku. „Již nyní je zájem škol mnohem vyšší, a proto se v druhém kole v první školní den bude distribuovat dalších více než 50 tisíc kusů,“ uvádí zpráva C&COM Advertising.

Podle psycholožky Jitky Vysekalové, která se dlouhodobě věnuje dětskému vnímání reklamy, jsou děti konfrontovány s reklamou od útlého věku. „Například němečtí psychologové zjistili, že více než 70 procent dětí ve věku tři až čtyři roky se na reklamu dívá rádo, z výsledků našich výzkumů (rodičů) vyplývá, že více než polovina dětí se na reklamu dívá s velkým zájmem,“ uvedla pro LN Vysekalová. „Pokud jde o dárkové balíčky, jde zřejmě o marketingový tah vycházející z poznání, že vztahy ke značkám se utvářejí již od dětství - čím dál tím dříve - a že přetrvávají do dospělosti. To je marketingový pohled, ale měli bychom se zabývat i etickou stránkou věci, protože děti jsou citlivé a nemají dostatek zkušeností, aby samy ,přefiltrovaly‘ dané sdělení,“ dodala.

Autor:

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...