Podle psycholožky Jitky Vysekalové, která se dlouhodobě věnuje dětskému vnímání reklamy, jsou děti konfrontovány s reklamou od útlého věku. „Například němečtí psychologové zjistili, že více než 70 procent dětí ve věku tři až čtyři roky se na reklamu dívá rádo, z výsledků našich výzkumů (rodičů) vyplývá, že více než polovina dětí se na reklamu dívá s velkým zájmem,“ uvedla pro LN Vysekalová. „Pokud jde o dárkové balíčky, jde zřejmě o marketingový tah vycházející z poznání, že vztahy ke značkám se utvářejí již od dětství - čím dál tím dříve - a že přetrvávají do dospělosti. To je marketingový pohled, ale měli bychom se zabývat i etickou stránkou věci, protože děti jsou citlivé a nemají dostatek zkušeností, aby samy ,přefiltrovaly‘ dané sdělení,“ dodala.
- 23. ledna 2008