Francouzský režisér Robert Bresson (1901–1999) patří k nejvýznamnějším a nejvlivnějším postavám dějin kinematografie. Je typem autora díla velmi kompaktního, kladoucího na diváka vysoký nárok, respektive – slovy Bressonova velkého obdivovatele Andreje Tarkovského – „na divákovi zcela nezávislého“. Spolu právě s Tarkovským, Jasudžiróem Ozuem a Carlem Dreyerem bývá řazen mezi klasiky transcendentálního nebo spirituálního kinematografického stylu, který díky ulpívavým pohledům kamery a zdrženlivému střihu a herectví dokáže evokovat skutečnost ukrytou za povrchem všední reality.
Vydavatelství Zóna připravilo vůbec první českou edici Bressonova díla, vybralo pro ni dva režisérovy snímky z konce 60. let – Mušku a A co dále, Baltazare. Druhý paralelně sleduje životy osla Baltazara a jeho někdejší majitelky, dívky Marie. Oba zakoušejí od druhých především krutost, jejich osudy jsou každý po svém beznadějné; biblická paralela vztahující se především k oslíkovi, jenž pyká za viny jiných, je zjevná. „Ten film během hodiny a půl zachytil celý svět,“ řekl o Bressonově snímku Jean-Luc Godard, jemuž přitom byl režisérův katolicismus jistě vzdálený. Ondřej Štindl
A co dále, Baltazare (Francie, 1966) na DVD vydává Zóna ve spolupráci s Aerofilms