Přední politici Okamurova subjektu s novináři zrovna nerozprávějí. Získaný analytický dokument z listopadu tak dává nahlédnout, jakým způsobem SPD přemýšlí o uplynulých volbách nebo jakou strategii plánuje propříště.
V dokumentu se například do budoucna doporučuje v kampani lhát. „Volby jednoznačně ukázaly, že budoucnost úspěchu politických stran je postavena na rafinovaných marketingových kampaních – bez ohledu na pravdu či lež – a silné osobě lídra,“ píše se v analýze pro SPD.
Podle analytiků SPD chybějí další politici, kteří by vedle Okamury byli vidět. „Slabé zázemí, neznalost a nekompetence lídrů snižují volební potenciál,“ upozorňuje na nedostatky SPD materiál. Okamurovce sráží i „silný odpor mediálních elit (pravdoláskařská část) a vytvoření společného nepřítele SPD pro všechny“. Cestou, jak ztráty minimalizovat, je vznik takzvané guerilly, která zapracuje na mediálním obrazu.
Třetinu šestnáctistránkové analýzy tvoří charakteristika voličů. Jde však o údaje, které pro Českou televizi po volbách připravila agentura Median. Majitel Strategic Consulting Jan Čížek uvedl, že materiál vypracoval zdarma. „Šlo o data veřejně přístupného Medianu. Nic jsem za to neúčtoval,“ řekl LN.