Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Red Bull spustí mobilní telefony

Česko

PRAHA Rakouský výrobce energetických nápojů Red Bull chystá expanzi v odvětví mobilní komunikace. Služby chce nabídnout ve 140 zemích, kde nyní prodává své nápoje, tedy pravděpodobně i v Česku.

Informoval o tom včera server iDnes.cz s odvoláním na rakouský list Wirtschaftsblatt. Mobilní telefony a služby bude společnost nabízet pod obchodní značkou Red Bull Mobile.

Podle serveru by měl Red Bull Mobile už na Vánoce fungovat jako virtuální mobilní operátor v Německu. Obchodním partnerem mu přitom bude operátor Telefónica, přes kterého bude svou síť provozovat. V roce 2011 chce firma dále expandovat na asijské trhy a posléze do dalších evropských států.

Tuzemská pobočka Telefóniky O2 se společností Red Bull podle neoficiálních informací vůbec nejedná. Vedle telefonů běžných značek, nabízených ale pod vlastním názvem, a tarifů bude společnost poskytovat i mobilní obsah různého druhu. Měly by to být především videopřenosy a nejrůznější motivy ze sportovních i hudebních akcí, které sponzoruje. Tímto způsobem firma působí již na švýcarském, maďarském a domácím rakouském trhu. Z dostupných údajů vyplývá, že operátor nabídne dva základní tarify za měsíční paušál 19, respektive 29 eur. To znamená v přepočtu asi 450 korun, v případě dražšího tarifu pak 700 korun. Vrámci těchto tarifů by měl být také určitý počet volných minut, textových zpráv a také neomezený přístup k internetové televizi Red Bull TV. Zástupci společnosti se zatím konkrétněji o předpokládaných cenách nevyjádřili. Společnost Red Bull uvádí, že se v loňském roce celosvětově prodalo přibližně 3,906 miliardy plechovek s jejím energetickým nápojem.

***

THAJSKO-RAKOUSKÝ SEN

* Energetický nápoj Red Bull má kořeny v Thajsku. * Firmu spoluvlastní Thajci, otec a syn Jovidhyové, a Rakušan Mateschitz. * Na evropském trhu byl nápoj představen v roce 1989. První zemí, kde se prodával, bylo Maďarsko. * Od té doby se stal na celém světě synonymem pro energetický nápoj. * Firmě pomohl agresivní marketing. Podporuje zejména extrémní sportovní formy. * Zaměřila se ale i na „střední proud“ sportovní zábavy - vlastní hokejový klub, několik fotbalových klubů a 2 týmy formule 1. * Red Bull se dosud zaměřoval jen na výrobu nápojů, plán na založení mobilního operátora je prvním krokem mimo obor.

Autor: