Reklama v televizních seriálech se zřejmě zpozdí

PRAHA Doktor Pusenský či Hanák se podívá na hodinky značky Prim, dá si kávu Jacobs a pochválí si, že ještě stihne nakoupit v OBI. Tak mohlo vypadat další pokračování známého seriálu na TV Nova.

Jenže sněmovna zřejmě takzvaný product placement neboli umísťování konkrétních značek či produktů přímo do obsahu vysílaných děl teď neschválí.

Tuto formu reklamy měl za splnění určitých podmínek povolit nový zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, který měli projednávat poslanci ve třetím čtení. Jeho schválení se ale oddaluje. Poslanci za ODS navrhují vrátit jej do druhého čtení kvůli pozměňovacím návrhům. Televizím na českém trhu se tak vzdaluje možnost vylepšit si product placementem svůj rozpočet. A na tuto šanci netrpělivě čekají. „Pokud by mělo toto zcela zásadní zdržení nastat, je to špatně. Kdyby se ho podařilo prohlasovat v termínu, se kterým jsme počítali - tedy že by teď prošel třetím čtením a platil by od května nebo června -, už na podzim bychom tuto možnost začali využívat. Pokud zákon do voleb neprojde, hrozí, že celý proces jeho schvalování začne od nuly,“ uvedl pro LN ředitel televize Nova Petr Dvořák.

Více informací na straně 14

Autor:
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.