Rekonstrukce nádraží omezí dopravu na Smíchově, nepojedou ani tramvaje

Autor: ,
  14:01
Práce na rekonstrukci smíchovského nádraží přinesou v únoru dopravní omezení na frekventovaných komunikacích na Hořejším nábřeží a v Nádražní ulici v Praze 5. Důvodem bude demontáž železničních mostů, které nad nimi vedou. V Nádražní nepojedou přes týden tramvaje.

Přestavba a modernizace smíchovského nádraží za 5,1 miliardy korun začala zhruba před rokem a hotová má být v roce 2027.

První uzavírka čeká Hořejší nábřeží v noci ze soboty na neděli kvůli snesení poloviny mostní konstrukce. „Následně se zde do středy 5. února omezí provoz, silniční vozidla budou využívat jeden jízdní pruh, pro chodce vznikne náhradní trasa,“ informoval v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda.

Větší výluka pak čeká Nádražní ulici, která se od pátku 7. února do neděle 16. února v úseku mezi tramvajovými zastávkami Plzeňka a Na Knížecí zcela uzavře. „Důvodem bude opět snášení mostní konstrukce. Namísto tramvají bude zavedena autobusová doprava, auta a chodci použijí náhradní trasy,“ sdělil Gavenda.

Dělníci firem Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha podle Gavendy nyní na nádraží pracují například na prodloužení podchodů a výstavbě lávky přes kolejiště.

Letos je v plánu zahájit rekonstrukci třetího a výstavbu čtvrtého nástupiště. Příchod cestujících k vlakům bude po náhradních trasách. „Pracovat se bude také na severním křídle nádražní budovy a v další části kolejiště, natáhne se nové trolejové vedení,“ doplnil mluvčí.

SŽ plánuje rovněž rekonstrukci nádražních budov a nové křídlo. Podle dřívějších informací by práce měly začít příští rok a trvat dva roky. SŽ je bude koordinovat s pražským magistrátem, který plánuje kolem nádraží do roku 2030 postavit terminál. Tam se přesunou mimo jiné autobusy z nynějšího nádraží Na Knížecí.

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly.

Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním - na které bylo napojeno deset let po svém vzniku - a Masarykovým.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Vstoupit do diskuse
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.