NEW YORK PRESS
Ve filmu Resident Evil: Afterlife režisér Paul W. S. Anderson potvrzuje, že má ohromující dar obraznosti a je až strašidelně dobrý v natáčení akčních scén.
Navzdory chmurné premise vycházející z počítačové hry, která je předlohou filmové série Resident Evil, kde Alice (Milla Jovovichová) bojuje s neustále mutujícím virem ohrožujícím zemi (mění lidi v zombie - pozn. red.), podobně jako bojovala Ripleyová s vetřelci, nachází Anderson způsob, jak popsat apokalyptický scénář, jenž by v sobě měl také prozíravost. V jeho filmech je stylové a pronikavé vidění budoucnosti i vzrušivá víra v lidskou odolnost, již ztělesňuje mrštná, vynalézavá a výrazně krásná Alice v podání Jovovichové. Kdyby kritici a fanoušci nenaletěli na prostoduchý nihilismus a intenzivní marketing, byl by film Resident Evil: Afterlife obecně vynášen jako vizionářské dílo ve všech ohledech nadřazené Avatarovi a Počátku. (...)
Anderson zachraňuje ten technický trik (míněno 3D - pozn. red.), který James Cameron blouznivě má za bránu k novému vnímání, tím, že si uvědomuje, že 3D je hračka, a ne nějaký talisman New Age.
Anderson si z třírozměrného formátu dělá umělecký rozmar. Neustále střídá úrovně vzdálenosti, perspektivy, vrstvy. Je to jasnozřivý vizionář, jenž vykupuje cynismus videoher tím, že v něm odhaluje potenciál pro imaginaci.
***
PREMIÉRY DNES
Dál než se zdálo
USA 2010
Režie: Nanette Burstein
Tajemství mumie
Francie 2010
Režie: Luc Besson
Generace 60
ČR 2010
Režie: Peter Hledík