Pátek 6. prosince 2019svátek má Mikuláš -4 °C polojasno Předplatné LN

Diskuse k článku: Revizoři nechtěli pustit turisty s jízdenkou, před příjezdem policie zmizeli

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 47
  • Poslední: 11.4.2014 15:11
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Prečuch 8.4.2014 8:55

Účel revize jízdenek

Mám za to, že v ideálním světě by všichni cestující měli u sebe platný jízdný doklad. Ale protože se chybyčka vloudí a i lidé jsou různí, je zde revize jízdenek. V jedné reportáži, už nějakou dobu to bude, jsem četl o kontrole v Londýně, kde revize měla nějaké, myslím že žlutočerné čepice a zapomnětlivému pasažérovi lístek prodali snad s nějakou malou přirážkou, to si již nevybavuji. Pak je zrušili a přešli na klasické pokutování. Přál bych si svět, kde se lidé chovají lidsky. .No nic, musíme si pomíhat, všem hodným revozorům se omlouvám, a je jich taky dost.

L. Wellner 11.4.2014 14:54

Re: Účel revize jízdenek

Hodný revizor - to je něco jako suchá voda nebo bílý černoch.

M. Arnold 7.4.2014 20:31

Dvojí cena lístků - absurdita

Těší mě, že si to nemyslím jenom já. Dokonce myslím, že "levnější" lístek s krátkou platností je úplný nesmysl - provozně i finančně přece musí být výhodnější ponechat jednotnou cenu, tu dražší. Ovšem to by pak revizoři nevydělali na turistech, kteří s levnějším lístkem omylem přejedou jednu stanici nebo přestoupí.

M. Arnold 7.4.2014 20:32

Re: Dvojí cena lístků - absurdita

Pardon - to měla být reakce na Josefa Husa a jeho OBROVSKÉ šipky.

J. Hus 7.4.2014 18:52

Mohl bych se zeptat

co to je za argument, že zaplatili za dvě stanice 18 Kč, a tím pádem je to víc než dost? Možná si toho redaktor a fejsbukář nevšimli, ale člověk má mít platný lístek po celou dobu pobytu v přepravním prostoru, bez ohledu na to, kam a jak dlouho jede.

Ono se totiž klidně může stát, že si nahoře jízdenku označíte a dole na eskalátorech vás zkontrolují. V tu chvíli jste dokonce neujel ANI JEDNU stanici. Obstojí pak argumentace, že můžu mít klidně poloviční jízdný anebo vůbec žádný, když jsem přece nikam nedojel?

J. Hus 7.4.2014 18:55

Re: Mohl bych se zeptat

Druhá věc je ovšem ta, že na automatech by měly být dvě OBROVSKÉ šipky s nápisem 90min a 30min ukazující na odpovídající tlačítka. Že se tak neděje, není ovšem chyba revizorů, ale DP.

J. Novák 8.4.2014 4:08

Re: Mohl bych se zeptat

Hele, Hus, ty jsi revizor nebo mluvčí DP Praha? Řekl bych, že ty tvoje pindy odpovídají pindům obou kategorií zaměstnanců tohoto přepravního molochu...

M. Komárek 8.4.2014 7:52

Re: Mohl bych se zeptat

ty tady otravuješ už ve čtyři ráno, prostatiku? Že ty máš to ranní urážení diskutujících jako náhradu za ranní erekci?

J. Novák 9.4.2014 5:27

Re: Mohl bych se zeptat

To víš, někdo tu otravuje do půlnoci, někdo od půlnoci. Mně to, Komárek, stojí večer, takže toho využiju k tomu správnému účelu. Tobě pak po ránu, ale to tě evidentně přejde po vymočení, protože druhé posuzuješ podle sebe, trubko topácká.

P. Papež 8.4.2014 22:59

Re: Mohl bych se zeptat

Jen malý dotaz. Proč revizoři zdrhli, když všechno podle nich bylo v pořádku a opravňovalo k pokutování?

J. Kuka 7.4.2014 18:09

Za...

Za par let dostane zachrance exekuci , protoze na nej hrdinni prazsti revizori vyplnili falesny pokutovy blok .... :(

J. Hus 7.4.2014 15:29

Asi takhle:

Vím, že s revizory bývají problémy a spousta z nich si schválně vybere cizince a pak se po nich vozí.

Nicméně lístek na krátkou jízdu stojí DVACET ČTYŘI KORUN. Pokud má kdokkoliv lístek za osmnáct, je revizor oprávněn a dokonce povinnen pokutu uložit, od toho je to revizor. Mně by taky nikdo jízdenku za míň netoleroval.

Nehledě na to, že pokud si mě bezdůvodně začne nějakej kůl klučíkovskej světáček s Respektem v podpaží fotit na svuj telefon, prostě mu rozbiju hubu. Když je ten fejbukář Dušan Spáčil tak strašně aktivisticky uvědomělej, tak by měl vědět, že revozor je povinnen na požádání ukázat průkaz. A naopak že fotit na někoho bez souhlasu a pak fotku zveřejňovat je protizákonné.

M. Pechar 7.4.2014 16:25

Re: Asi takhle:

Jo tak vy byste rozbil hubu tomu, kdo si vás „bezdůvodně“ fotí? To jste fakt hustej frajer – ale jak vás tak pozoruju, ten dotyčný by nejspíš důvod si vás vyfotit měl.

J. Hus 7.4.2014 18:47

Re: Asi takhle:

Nejsem hustej frajer, ale focení a zveřejňování kohokoliv je prostě protizákonný, ať máte důvody sebeušlechtilejší.

Co kdyby to bylo naopak? Aktivista se rozhodne vzít spravedlnost do svých rukou a neohroženě se vrhá vyzbrojen svým smártfounem na slušného revizora. Udělá obrázek, zveřejní svuj pohoršující pomlouvací koment na dokonalém fejsbůku, historku si přibarví, aby vypadala dostatečně pohoršeně a média už se sápou po senzaci. Revizor má psí hlavu. Je ten nejhorší člověk na světě. Provinil se, odsuďme ho palcema. Dovolil si dělat svou práci a udělit pokutu hodným turistům, kteří se provinili pouze takovou "malicherností", že neměli platný lístek.

M. Pechar 7.4.2014 20:37

Re: Asi takhle:

1) A když vás někdo fotí, vy už předem víte, že vaši fotografii zveřejní?

2) Kde berete jistotu, že to byl SLUŠNÝ revizor?

3) Co je to vrhání se? Když vás někdo fotí, tak se na vás vrhá?

J. Hus 7.4.2014 22:41

Re: Asi takhle:

Propána Pechar, já ale NEPÍŠU, že to tak muselo bejt. Snažim se jenom vysvětlit, proč zákon chrání nedobrovoný focení a zveřejňování fotek.

M. Pechar 8.4.2014 7:40

Re: Asi takhle:

To, že zákon chrání nedobrovolné zveřejňování, je jiná věc. Jen mě zarazilo, jak byste byl ochotný napadnout člověka jen proto, že vás fotí.

T. Bhöm 7.4.2014 17:20

Re: Asi takhle:

kategoricky nesouhlasím ! ti cestující jsou popotahovány za něco, co nemohou. pokud by pan revizor byl charakter, tak naopak sdělí s bezvadnou angličtinou, či němčinou, že měli zakoupit 24Kč lístek místo 18Kč... a poučit je o tom..., myslíte si snad, že chtěli ušetřit 6Kč resp 12? A pokud by lístky žádné neměli, tak opravdu pokuta by je minout neměla...jistě v Kč nikoliv v EURech, či bez potvrzení !

*

také by mohli mít u sebe pro takové případy svazek lístku, které by mohli prodat na místě... rozhodně ti cizinci neměli důvod jezdit na černo ! byli uvedeny v omyl mj. díky, samo o sobě složitému ceníku a o to ještě horšího vysvětlení v cizí řeči, se mrkněte na automat jak je to tam pěkně barvitě sepsáno...

*

a pokud si myslíte, že to takto nemůže fungovat, a že by se to zneužívalo, tak se šeredně mýlíte, takto přesně funguje v mnoha vyspělých zemích, kde cizince ani policie nebude pokutovat za malé přestupky či přestupky v omylu, ale upozorní a poučí...

T. Bhöm 7.4.2014 17:30

Re: Asi takhle:

dovětek: a největší paradox, je ten, že díky tohoto "dokonalého" systému, naopak parazitují revizoři

*

byla by to asi zajímavá statistika, kolik % pokut bylo dáno cizincům za špatně zakoupený lístek vs žádný lístek... , pokud vůbec takové pokuty byly dány s potvrzením...

J. Hus 7.4.2014 18:38

Re: Asi takhle:

Kterou z těch "mnoha vyspělých zemí" máte na mysli?

Zatím jsem se tedy nikde nesetkal s tím, že revizor s úsměvem pustí člověka, kterej zakoupil levnější lístek, než podle tarifu měl.

L. Wellner 11.4.2014 14:59

Re: Asi takhle:

Třeba v Itálii, když jsem omylem vjel do zákazu vjezdu, policajt zastavil protisměr, abych mohl v klidu otočit, a když jsem řekl, kam chci jet, jel na motorce přede mnou až tam, aby mi ukázal cestu. To je policie jaká má být.

J. Novák 8.4.2014 4:21

Re: Asi takhle:

S tím, co jste napsal,  bych si dovolil zásadně nesouhlasit. Pokud podle článku totiž turisté tvrdí, že si jízdenky za 18,- Kč koupili v automatu poté, co si přečetli poučení v angličtině, že jim tyto jízdenky stačí na jízdu přes dvě zastávky, tak docela obyčejně lžou, eventuálně lže ten hošan na FB. Proč? Celkem jednoduše: V Praze žádné jízdne, které by stálo 18,- Kč, není. Takže, s největší pravděpodobností, ti lidičkové měli jízdenky z nějaké své návštěvy v Praze před lety, kdy skutečně jedno z druhů jízdného stálo 18,- Kč.

Pokud je to tedy tak, jak je v článku popsáno, je otázkou, zda jsou lháři ti turisté či ten "fejsbůkář", event. proč vlastně ti revizoři měli utéct a zda to vše jen není fabulace nějakého trouby, na kterou hopsla poměrně velká skupina FBblbů.

J. Novák 8.4.2014 4:10

Re: Asi takhle:

No, ovšem to bys na toho "klučíka" musel mít, ty chudinko revizorskej"!

R. Wicha 7.4.2014 14:52

DP

Je s podivem, že co špína, to je zatím pražský DP. To je snad prokletý podnik. Asi bych se už velmi styděl v něčem takovém pracovat.

J. Rey 7.4.2014 14:46

A co na to pražský Magistrát?

Kdyby to byli taxikáři, tak se to tady bude řešit týden, a že dělají Praze ostudu,ale že to jsou revizoři, tak je všechno O.K.?Ti Praze u cizinců ostudu nedělají?

P. Jordán 7.4.2014 12:49

nic nového pod sluncem

Revizoři jsou lumpové. Kamarád minulou středu úspěšně absolvoval soud  - exekuce na tři černé jízdy v Praze, v době kdy seděl ve výkonu trestu. Za 20 minut bylo ukončeno, exekuce se ruší a nyní následuje další soud o náhradu škody.

M. Lepsik 7.4.2014 11:37

Hezky česky,

Ubohy stát ktery se nedokaže vypořadat s taxikaři a nyni dokonce ani z gaunery od MHD. Fakt ostuda !

J. Prečuch 7.4.2014 10:35

Někdo by měl opravit angličtinu

na informacích aby si turisté mohli koupit správné jízdenky napoprvé.

Koupili si totiž jízdenky na 2 vnější pásma anebo přechod z prahy ven. Třeba z Jenerálky na Horoměřice.

Ještě nikde ve světě se mi ale nestalo, že bych byl perzekvován za malý omyl. Něco turisté zaplatili za cestu, poměr cena výkon(ujeté stanice) do bylo až až. Ale hezký příklad jak se můžeme jako Pražané sanžit pomáhat, zvláště ti jazykově zdatní. A ti morálně zdatní pomůžou dokonce i Rusům. Oni totiž všichni na Krym neútočí.

T. Hošek 7.4.2014 11:17

Re: Někdo by měl opravit angličtinu

Aha máte pravdu, v příměstské dopravě skutečně jízdenky za 18 jsou.

Co se ovšem týká oné perzekuce, stalo se mi to například v Paříži po cestě na letiště. Běžně jsme tam několik dní jezdili v metru na jeden typ jízdenky, a pak před odletem zakoupili tu samou. Ovšem nevšimli si, že stanice od které jel spoj na letiště je už v jiném "tarifním pásmu"... (bylo to přesně o dvě stanice), samosebou tam číhali revizoři. Takže hned pokuta a bez diskuze. (měli jsme jízdenky myslím za 1,7 eur a měli mít za 2 eur pokud si dobře pamatuji). Samosebou většina turistů spěchá, aby stihla let, což je taky dobrý psychologický moment hrající do karet revizorům - turista neřeší a platí)

Takže pokud posuzuji přístup k řešení těchto situací - jak v Praze tak v jiné metropoli, je to nastejno.

Postup následující. Revizor si vytipuje stanici kde je největší frekvence turistů a největší pravděpodobnost že se turista v tarifech zmýlí. A plat díky provizím za "incidenty" hezky jde nahoru. :-)

L. Wellner 7.4.2014 10:06

Revizoři jsou ta nejhorší spodina

Kdo může dělat takovou práci, jejímž základem je obtěžování, šikanování a buzerace lidí, notabene těch "nejzranitelnějších", tedy starších seniorů, studentek, matek s dětmi, "malých" cizinců - Japonci, apod. Mně nikdy revizor nekontroloval, i když jsem v metru šel záměrně přímo na něho (nakonec radši uhnul), protože na první pohled odhadl, že by mohl přijít k úhoně. Je to obtížná, protivná a škodlivá pakáž, která si vybíjí své frustrace na nevinných, a živí armádu nenasytných právnických a exekutorských hyen. Ty si samozřejmě vybírají zase ty, kteří něco vlastní (nemovitost). Těch pár "černochů" by Dopravní podnik určitě nepoložilo, Rittigovy radovánky je stojí daleko víc. Jak to řeší třeba v NYC? Turniket, kterým bez jízdenky neprojdeš, revizora nikde nevidíš. Jednoduché, účinné, bez šmejdů.

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Ranč Zorro pedofilního milionáře Jeffreyho Epsteina v poušti v Novém Mexiku,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Sexting | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Členové saudských speciálních sil během zásahu ve Velké mešitě v Mekce. (1979) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...