Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Česko

Řidič odmítl z rodinných důvodů jezdit s reklamou SPD na autobuse. Hrozila mu neomluvená absence

Předvolební reklama strany SPD na vozech Dopravního podniku města Brno. foto: Facebookový archiv Josefa Prokeše

Praha - Předvolební reklama strany SPD Tomia Okamury na autobusech Dopravního podniku města Brno narazila u jednoho ze šoférů. Ten totiž odmítl řídit autobus s nalepeným politickým sloganem „Zdravé školství bez inkluzí“. Za jeho rozhodnutím stojí rodinné důvody, protože vychovává autistické děti, jimž inkluze pomohla. Jenže u podniku pochopení nenašel.
  17:21

Když se na vedení městské dopravní firmy obrátil s tím, že s takto „vyzdobeným“ autobusem jezdit nebude, bylo mu oznámeno, že odmítnutí řízení vyhodnotí jako neomluvenou absenci.

„Za 16 let u podniku považuji tento přístup vedení nebo toho, kdo o reklamách rozhoduje, za šokující a hrubě urážející. A dotýká se mě to osobně,“ napsal šofér na svém facebookovém profilu.

Josef Prokeš má doma dvě děti s poruchou autistického spektra a slogan „Zdravé školství bez inkluzí“ proto považuje za diskriminační. „Je to slogan hrubě urážející děti v inkluzi, současně děti mé,“ uvedl řidič ve zprávě primátorce města Brna Markétě Vaňkové. „Zvažuji svoji výpověď. Připadal bych si jako člověk mlčky souhlasící se segregací svých dětí,“ zakončil zprávu pro primátorku.

„Dopravní podnik je svébytná společnost, sice vlastněná městem, ale má své vlastní marketingové oddělení a reklamu jako takovou řeší dopravní podnik,“ sdělil serveru Lidovky.cz tiskový mluvčí kanceláře primátorky města Brna, Filip Poňuchálek.  

Nutno dodat, že i přes tento fakt byla reakce primátorky okamžitá. Vaňková řidiči přislíbila, že s autobusy se zmíněným sloganem jezdit nemusí. 

„Zmiňovaný slogan je předvolební kampaní politického hnutí SPD - Svoboda a přímá demokracie. Toto politické hnutí si na základě řádné smlouvy pronajalo reklamní plochy, nabízené DPMB, a.s., pro svou předvolební kampaň. Za obsah reklamy odpovídá nájemce reklamní plochy a DPMB, a.s. není oprávněn obsah reklamy jakkoliv měnit,“ zní oficiální vyjádření dopravního podniku, který straně poskytl prostor pro předvolební kampaň. 

Za řidiče se postavila řada uživatelů Facebooku, kterých se událost dotkla. „Jste dobrej! Díky za ostatní děti,“ píše jedna z uživatelek. „Děkuji za vaši odvahu“, „Bojujete za správnou věc“, „Obrovský respekt,“ píší ostatní. 

Poslanci SPD jsou vlastizrádci, píše Aeronet kvůli návrhu zákona o domobranách. Strana se ohrazuje

Událost by nicméně mohla mít pozitivní konec. Několik hodin po zveřejnění příspěvku přidal autor komentář, ve kterém píše, že se mu ozval provozní ředitel dopravce Jan Seitl. 

Uvedl, že dopravní podnik bude přes svoji marketingovou sekci jednat s reklamní společností o nápravě a nastavení limitů reklamy ve vozech. „Celou situaci s řidičem jeho nadřízení vyřešili k oboustranné spokojenosti,“ uvedla pro server tisková mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...