Podle informací Drážní inspekce zůstala odbrzděná tramvaj pod napětím. Pak se rozjela, otevřela si vrata vozovny a vyjela směrem do centra. Její řidič ji pronásledoval na kole. Chtěl naskočit do otevřených dveří. To se mu však nepodařilo. Vůz zůstal stát až v okamžiku, kdy dispečer zastavil přívod napětí do troleje. To už byla moderní tramvaj firmy Siemens (takzvané porsche) v zastávce Poštovka.
„Teoreticky mohlo dojít k ohrožení lidí,“ říká mluvčí inspekce Martin Drápal.
Necelý kilometr železnice mezi dvěma zastávkami totiž protíná i silnici. Neovladatelná tramvaj se tak mohla srazit s auty.
Dopravní podnik nechce událost blíže komentovat, prý si počká na konec vyšetřování.
I když to je ještě daleko, drážní inspekce má zato, že nehodu způsobil řidič. „Šlo o nekontrolovanou jízdu, za níž stojí lidský faktor,“ myslí si náměstek generálního inspektora Jan Kučera.
Kvůli prohřešku řidiče teď dopravní podnik čelí kritice za nedostatečné vzdělávání svých zaměstnanců. „S tím nemůžu souhlasit. Každý řidič prochází desetitýdenním školením, nakonec absolvuje tři bloky předmětů a jednu státní zkoušku,“ brání své kolegy mluvčí podniku Ilona Vysloužilová.
Nechce ale prozradit, zda šlo o mladého či zkušenějšího řidiče. „Na věku nezáleží, starší zaměstnanci procházejí pravidelným přeškolováním,“ pokračuje Vysloužilová. Úterní událost připomněla podobnou nehodu z dubna roku 2008. Tehdy ujela poškozená tramvaj z brněnské vozovny v Medlánkách. „Zůstala pod napětím a vyjela na Palackého třídu, kde ji zastavila až srážka s jinou tramvají,“ vzpomíná náměstek Kučera.
Podle záznamů Drážní inspekce dochází ale k podobným nehodám velmi výjimečně.
***
„NEPOSLUŠNÁ“ TRAMVAJ V PRAŽSKÉM MOTOLE
opuštěná tramvaj dojela až k zastávce Poštovka, než ji zastavilo vypnutí proudu