Policisté od 28. ledna v těchto místech vyšetřovali 15 dopravních nehod, uvedla mluvčí krajské policie Markéta Janovská. Ředitelství silnic a dálnic uvedlo, že se snaží díry označovat, mnohdy se ale nedlouho po opravě objeví znovu.
„My jsme tyto skutečnosti obratem předávali na firmu provádějící údržbu komunikace,“ uvedla Janovská. Nejhorší situace je u Cerekvice nad Loučnou, kde se stalo devět nehod. Někteří řidiči si při nich prorazili pneumatiku.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v tomto místě silnici od minulého týdne opravuje. Mluvčí státní organizace Jan Rýdl řekl, že se na opravy používá zimní studená směs i teplá, takzvaná balená.
Ředitelství silnic a dálnic vypsalo tendr na poslední chybějící úsek dálnice D1 z Přerova do Říkovic |
„Od středy jsme posílili týmy, protože na silnicích se pekelně podepsalo střídání mrazů a oblevy. Tam, kde je slabá vrchní obrusná vrstva, ale kamionová doprava během krátké doby, třeba i přes noc, opravy zase zničí,“ uvedl Rýdl. Podle něj by se za obou silnicích měla střídat technologie s balenou směsí, o víkendu chce ŘSD nasadit ještě mikrovlnnou technologii s ohřevem vozovky.
Policie opět ŘSD vyzvala k okamžitému odstranění všech závad a k urychlení prací. „Zároveň jsme správci sdělili, že některé označení výtluků, které jsou nebo byly označeny dopravními značkami, například nerovnost vozovky nebo snížení rychlosti, jsme shledali jako zcela nedostatečné s ohledem na jejich rozměry, zejména hloubku,“ uvedla Janovská. Rýdl uvedl, že se ŘSD snaží každou díru označovat, některé se ale i po opravách zakrátko znovu objeví.