„Vyfoť mě s ní,“ říká turistka svému příteli a zapózuje vedle limuzíny, kterou zdobí polonahé slečny lascivním úsměvem lákající kolemjdoucí do erotického podniku Darling Cabaret. Nad luxusním autem se tyčí historická Prašná brána, kterou začíná jedna z turistických tepen metropole.
Tento výjev je v Praze známý už přes deset let. Pojízdná reklama na sex se hojně řešila už v roce 2006 a 2008, kdy limuzína pendlovala v historickém centru a lákala na klub v ulici červených luceren - Ve Smečkách. Tehdy se ale namísto pod Prašnou bránou objevovala kolem Staroměstského náměstí a v Melantrichově ulici.
Nynější parkování pod Prašnou bránou přitom nezvolil majitel náhodou - přímo pod historickou věží se totiž nachází modrá zóna. Jediné, co by tak mohlo dostat auto pryč, je neplatná parkovací karta.
„Vámi popisované vozidlo ničím neporušuje nařízení hlavního města Prahy, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu, protože nemá žádný přidaný nosič a v zóně placeného stání parkuje s platnou parkovací kartou,“ vysvětlila mluvčí pražských strážníků Irena Seifertová.
Praha 1 ale s přítomností „vozu lásky“ rozhodně není spokojena. „Samozřejmě, že se nám to nelíbí, ale můžeme používat jen ze zákona platné pravomoci městské části. Parkování v centru je nedostatečné a rušení nepřichází v úvahu. Možné bude až po vybudování podzemních garáží, ale to není otázka blízké budoucnosti,“ nastínila budoucí plány mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková.
Pouze zaparkované auto
Podle magistrátu je parkování limuzíny v pořádku. „Pokud auto stojí na komunikaci a nejde o vrak, mělo by se jednat pouze o zaparkované auto. A je maximálně věcí policie shledat, zda vozidlo stojí v rozporu se zákonem,“ řekl tiskový mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Anketa
Vádí vám bílá limuzína lákající do erotického klubu pod historickou památkou?
Server Lidovky.cz oslovil i majitele Darling Cabaretu, aby se k parkování limuzíny vyjádřil, do vydání článku však nepřišla žádná odpověď. Klub nabízí erotická show a striptýz. V jeho prostorách se také nacházejí společnice, jejichž služeb mohou návštěvníci využívat.
Jak v únoru upozornil deník Metro, reklamní auta v Praze obcházejí zákon a mnohdy blokují parkovací místa pro řidiče, kteří je skutečně potřebují. Navíc je velmi složité majiteli auta prokázat, že se jedná o reklamu.