Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě. Odstranění dočasných svodidel má v zúženém úseku přispět k tomu, aby byla dálnice lépe průjezdná. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.
Podle Babiše je situace na D1 problém ŘSD, nikoli ministra Ťoka |
„Směr na Prahu je hotový a provoz mohl být obnoven v obou jízdních pruzích. Směr na Brno je před dokončením, zbývají poslední metry,“ uvedla policie na twitteru.
Obousměrně průjezdné budou oba směry nejpozději v pondělí ráno. Do 13:00 odstraní silničáři mobilní svodidla ve směru na Brno, kolem 13:00 začnou vybrušovat dočasné vodorovné dopravní značení. „Pokud to půjde extrémně moc dobře, tak ještě (dnes) večer provoz spustíme v obou pruzích, ale v každém případě zítřejší (pondělní) ranní špička už bude jezdit dvěma (pruhy),“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Odstraněním všech svodidel se zúžený úsek zkrátí na deset kilometrů. Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, která začala v březnu. Na prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.
Soutěž na opravu úseku D1 se vyhlásí na jaře. Práce se tak znovu rozběhnou až v červnu |
V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.
Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.