K vyjednávání o založení nových aerolinek došlo během návštěvy tureckého premiéra Recepa Tayyipa Erdogana v Moskvě na počátku roku. Listu Haber Turk to potvrdil nejmenovaný zástupce tureckého ministerstva dopravy. Ministr dopravy Binali Yildirim následně uvedl, že Turecko ročně navštíví zhruba tři miliony ruských občanů. Přestože linky mezi Moskvou a Istanbulem provozují jak Aeroflot, tak Turkish Airlines, založení nových aerolinek a posílení letů mezi oběma zeměmi by mělo přispět k dalšímu posílení turistického ruchu. Obě země prý také plánují uvolnění podmínek pro vydávání turistických víz pro cesty mezi oběma zeměmi.
Mluvčí Turkish Airlines Ali Genc odmítl vyjednávání s Aeroflotem komentovat. Podle Haber Turk by se na nově založených aerolinkách podílely obě společnosti rovným dílem. Letadlovou flotilu by pak tvořily nové ruské letouny Suchoj Superjet 100. Jejich kapacita by byla 80-95 lidí.
Turkish Airlines jsou jedinou evropskou leteckou společností, která se i přes propad prodejů letenek způsobených globální hospodářskou krizí udržuje v zisku. V loňském roce přepravila přes 25 milionů cestujících. Hospodaření Aeroflotu se sice v důsledku krize propadlo do ztráty, avšak firma usilovně hledá možnosti partnerství se zahraničními aerolinkami. V loňském roce se také prostřednictvím dceřiné společnosti Darofan zúčastnila privatizace Českých aerolinií. V ní ale neuspěla.
Doprava
Rusko-turecké aerolinky Rovným dílem je mají vlastnit ruský Aeroflot a turecké Turkish Airlines. Jejich flotilu mají tvořit nové ruské letouny Suchoj Superjet 100 s kapacitou 80-95 cestujících. Mají provozovat lety mezi Ruskem a Tureckem a zvýšit cestovní ruch mezi oběma zeměmi.