Komerční televize Prima šetří, přesto na jaře uvede víc novinek než konkurenční Nova. A do léta spustí aspoň jeden nový digitální kanál. PRAHA Zpomalení ekonomiky dolehlo také na televizi Prima. Stejně jako konkurenční Nova a zpravodajská Z1 musí počítat s menšími příjmy od zadavatelů televizní reklamy, a tak šetří. „Rozjeli jsme několik iniciativ, které mají za cíl ušetřit náklady tak, aby to nebylo vidět na obraze,“ řekl LN generální ředitel Primy Marek Singer.
V rámci úsporných opatření se Prima snaží také dohodnout s dodavateli, aby jí účtovali méně než dosud. „Snažili jsme se dostat na úroveň deseti procent snížení běžných nákladů,“ přiblížil ředitel Singer.
Aby stanice fungovala levněji, chce si firmy pečlivěji vybírat. „Součástí snahy ušetřit je i nachystání několika tendrů na dodavatele všeho možného - od telefonních služeb přes energie až po dodavatele pořadů. Tam to ale není tak krátkodobá záležitost,“ podotkl Singer.
Přesto si Prima stále objednává u externích produkcí, které se jí v minulosti osvědčily (hlavně Core Production někdejšího šéfa výroby Primy Radko Janouška, Real TV bývalého hlasatele Petra Lesáka a Agentury TFC dlouholetého šéfa zábavy na Nově Ivana Rösslera), a také do výroby dá stejně peněz jako loni, řádově stamiliony korun. Ještě vloni uváděla premiérové díly vlastních seriálů i v létě, kdy ostatní televize spoléhají na reprízy. Teď Prima peníze vloží hlavně do divácky silnějších období. „Daleko menší investice máme v lednu a v letních měsících, ale o to více investujeme v březnu až červnu, což jsou rozhodující měsíce pro nás. Tam je nárůst,“ upřesnil Singer na včerejším představení jarního programu Primy. Ten v kontrastu právě k ekonomické krizi koncipovala jako „vyloženě zábavný a oddychový“. Narozdíl od Novy, která na jaře nasadí nově jen cyklus o tíživých lidských osudech Druhá šance, přichází Prima s pěti novinkami.
V týdnu to budou další dvě lifestylové show s prvky reality (Nahá jsi krásná, Ano, šéfe!). Po loňském mírném zvýšení večerní sledovanosti a lehkém omlazení publika vyhlašuje programový šéf Primy Gordon Lovitt jarní cíl: „Chceme razantně zlepšit naše víkendy.“ Jednak sobotními filmy (Bokovka, Syriana, Superman se vrací), jednak pátečními a nedělními novinkami.
V březnu chce Prima odstartovat digitální kanál Cool, hlavně pro mladší muže. Zamýšlí jím rozšířit zásah, hlavní Prima totiž láká spíše ženské publikum. Prima už ale drží i licenci na další kanál „pro dámy“ Prima klub. Pokud se také ten rozhodne spustit, musí tak podle licence učinit nejpozději letos v červnu.
***
Nová show na Primě Nahá jsi krásná. Kadeřník Libor Šula vrací ženám sebedůvěru, bez diet a operací od 24. 2. každé úterý od 21.20 Ano, šéfe! Šéfkuchař Zdeněk Pohlreich mění nefungující české restaurace k lepšímu od 5. 3. každý čtvrtek od 21.20 Nepodceňuj blondýnky. Muž proti 50 blondýnám, zábavně-vědomostní soutěž od 6. 3. každý pátek od 20.00 Jak se staví dům. Tři soutěžní páry připravují dům k prodeji od 8. 3. každou neděli od 18.00 Vím, cos dělal v pátek. „Inovativní“ využití hypnózy od 8. 3. vždy v neděli od 20.00