Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

S vysvědčením pro levnější auto

Česko

Školní vysvědčení s dobrým prospěchem se postupně stává novým marketingovým nástrojem některých firem.

Cíl je jasný – ocenit chytré studenty, a hlavně přilákat nové zákazníky.

PRAHA Ekonomická krize často spojená s propadem tržeb nutí podnikatele vymýšlet nové způsoby, jak se dostat k zákazníkům. Jednou z možností je i využití školního vysvědčení žáků ze základních či středních škol. Některé firmy přitom tento způsob marketingu využívají opakovaně.

Příkladem takové společnosti, která se snaží přitáhnout zákazníky s dobrým školním vysvědčením, je Autocentrum ESA v Praze ve Štěrboholech. Svoji nabídku přitom firma startuje právě dnes. Kampaň je cílena na rodiče dětí do 15 let. Pokud ode dneška až do 14. února 2010 přinesou ukázat pololetní vysvědčení (nebo jeho fotokopii), získají slevu při nákupu osobního vozu. Konkrétně za každou jedničku se cena auta sníží o tisíc korun. Podmínkou je, aby si koupili auto alespoň za 80 tisíc korun.

„Takovouto slevu za vysvědčení nenabízíme poprvé. Podobnou akci jsme měli již vloni na konci školního roku a velmi se nám osvědčila,“ řekl včera LN Tomáš Svoboda, obchodní ředitel Auto ESA. Slevu ve stejné výši firma nabízela po celou dobu letních prázdnin. „Za tu dobu nám prodeje narostly o 15 až 20 procent. Kampaň totiž přilákala řadu nových zákazníků, kteří si nakonec koupili vozidlo i bez oné slevy,“ přiznal Svoboda.

Autobazar Auto ESA pro zákazníky s vysvědčením připravil ještě jedno lákadlo. Pokud si zákazník vozidlo pořídí na úvěr či leasing od Auto ESA, firma nabízí jako bonus herní konzole PlayStation z aktuální nabídky.

Jedničkáři mají zdarma vstup do aquaparku Dřívější dobré zkušenosti s kampaní cílenou na děti s dobrým prospěchem má také největší český aquapark – Aquapalace Praha v obchodní zóně v Čestlicích u hlavního města. Zde zase mají všechny děti ze základních škol během zítřejšího prázdninového volna vstup zdarma na dvě hodiny do Vodního světa (aquaparku). Podmínkou je, aby měly na vysvědčení pouze jedničky a dvojky.

„Tato akce není žádnou novinkou. Vyzkoušeli jsme si ji už vloni a odezva byla velmi slušná,“ uvedl Radek Steinhaizl, ředitel aquaparku Aquapalace Praha. I v tomto případě to znamenalo příliv nových návštěvníků. „Slevové akce pro děti se nám vyplácejí. Další zvýhodněné vstupné pro malé návštěvníky do 150 centimetrů chystáme už na dobu jarních prázdnin,“ dodal Steinhaizl.

Marketing firem spojený se školním vysvědčením se ale v Česku rozvíjí jen pozvolna. „Rozhodně zatím není možné hovořit o nějakém masovém jevu. Ne každé firmě se totiž takto cílené kampaně mohou vyplatit,“ varoval Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Marketing & Media. Pokud takový marketing firmy využívají, tak podle něj pouze nárazově. „Podnikatelé se zatím učí vysvědčení dětí využívat ve svém marketingu. Podobně je tomu ale i v zahraničí. Ani tam se nejedná o masovou záležitost,“ uzavřel Köppl.

„Určité výhody pro školáky s dobrým vysvědčením jsme nabízeli dříve. Moc se nám to ale neosvědčilo, a tak v těchto kampaních už nepokračujeme,“ uvedl například Zdeněk Fekar z marketingu knihkupectví Kanzelsberger.

***

Příklady nabídek firem pro děti s dobrým vysvědčením

Auto ESA Společnost nabízí slevu při nákupu osobního vozu ve výši tisíc korun za každou jedničku na pololetním vysvědčení ze základní nebo střední školy, které přinese rodič ukázat. Akce se týká rodičů dětí do 15 let v termínu od 28. ledna do 14. února 2010. Sleva se vztahuje na koupi vozu z nabídky Auto ESA v Praze 10 — Štěrboholech v prodejní hodnotě minimálně 80 tisíc korun a vyšší.

Aquapalace Praha Čestlice Děti ze základních škol, které na pololetním vysvědčení dostaly pouze jedničky a dvojky, mají v pátek 29. ledna 2010 vstup na dvě hodiny zdarma do Vodního světa v aquaparku v Čestlicích.

Zdroj: Auto ESA, Aquapalace Praha/ Helena

Autor: