Reagoval tak na skutečnost, že je podle průzkumu společnosti Newton Media stále mediálně nejviditelnější tváří ČSSD, i když v ní už nemá žádnou vysokou funkci. Převálcoval i Bohuslava Sobotku, který je nyní lídrem strany. "Tak se to dělá v dobré rodině s nerudným dědečkem, že se schová před návštěvou do nějaké odlehlé místnosti," řekl Paroubek.
Paroubek se po neúspěchu ČSSD v květnových volbách, v nichž sociální demokraté sice zvítězili, ale s velmi malým náskokem, stáhl z čela strany. Z očí veřejnosti však úplně nezmizel. Stále je mediálně aktivní. Na svých facebookových stránkách komentuje aktuální dění, v polovině října spustil 'levostřddý elektronický časpopis' Vasevec.cz a chystá se napsat knihu pamětí.
Čtěte také: |
S Paroubkovým názorem byli čtenáři novin, diváci televizního zpravodajství a posluchači rozhlasových zpráv v období mezi květnovými a říjnovými volbami konfrontování ve více než 14 000 případů, píše Týden. Úřadující předseda strany Bohuslav Sobotka se nedostal ani přes hranici 10 000. Ještě horší je v kontaktu s veřejností Michal Hašek, ve srovnání se svým sokem v boji o křeslo předsedy úplně propadl. Lidi nedokázal oslovit ani z poloviny tak často.
Mediální obraz politika přitom ovlivňuje lidi mnohem více než jeho skutečně odvedená práce. "Má vliv na celkové vnímání strany. To, že se například Jiří Paroubek denně objevuje v médiích, působí na lidi dojmem, že strana je nesourodá a nekompaktní," řekl serveru sociolog Jan Keller z Ostravské univerzity.