Pětadvacetiletý Valenta, byl přitom do vedení BESIPu dosazen právě Šmerdou, tehdy náměstkem ministra Víta Bárty. Ihned po svém jmenování byl kritizován za to, že jako bývalý violoncellista a organizátor Chopinova festivalu, nemá s problematikou dopravní bezpečnosti vůbec žádné zkušenosti.
Ve vedení BESIP, který má v letošním roce schválený stomilionový rozpočet, nejprve zastavil všechny probíhající kampaně včetně poměrně úspěšných projektů The Action a Domluvme se. Prvním jeho počinem byla změna dlouholetého loga BESIP, za které dalo ministerstvo v minulosti 1,5 milionu korun. Valenta ho ale považoval za mrtvou značku a za sto tisíc korun nechal udělat logo zcela nové. Jeho přijatí bylo ale více než chladné. Kritizovali ho dopravní odborníci a nešetřili ho ani grafici.
Dalším Valentovým přehmatem byla výroba letáku, který řidičům radil, jak postupovat při dopravní nehodě. V letácích, které stály BESIP jeden milion korun, byly totiž zjevné chyby. Návod třeba chybně uvádí, kde má pomáhající šofér zastavit, a rozchází se taky s oficiálními radami Červeného kříže.
O TOM, JAK BESIP ZMĚNIL, LOGO ČTĚTE ZDE |
BESIP byl také pod Valentovým vedení několikrát kritizován za nečinnost. Po zastavení všech dosavadních kampaní se totiž žádná nová nerozběhla a dlouhodobě stagnuje také internetová stránka ibesip.cz. Neviditelnost BESIP kritizovala i policie, která se dostala pod palbu kritiky kvůli tragické bilanci letošních Velikonoc, kdy na silnicích zemřelo 18 lidí. "Na silnicích jsme měli všechny lidi, které máme k dispozici. Nyní je na tahu ministerstvo dopravy, aby rozjelo kampaně jako Nemyslíš zaplatíš. To ale zatím vůbec nekoná," postěžoval si tehdy šéf zlínské dopravky Štepán Zachara.
ZÁVODNÍK BUDE HLÍDAT SILNICE |
Valenta místo do kampaní investoval spíše do drobností. Image BESIP se snažil zlepšit například zaplaceným rozhovorem pro časopis Golf, za který vydal 150 tisíc korun. Čtvrtmilionovou inzerci si zaplatil také v časopisu Týden. Minulé vedení BESIP přitom placenou inzerci vůbec nevyužívalo.
V čele BESIP Valentu vystřídá bývalý automobilový závodník Karel Loprais. Ten se má stát garantem celého oddělení a navíc by měl nahradit exposlance VV Stanislava Humla v roli šéfa poradního sboru, který bude posuzovat nově připravované silniční zákony. O Lopraisovi jako šéfovi BESIP uvažoval Šmerda už po odvolání bývalé šéfky oddělení Zuzany Ambrožové.