Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Okamura založí hnutí Úsvit, chce posílit roli prezidenta

Senátor a podnikatel Tomio Okamura založí politické hnutí Úsvit přímé demokracie. Chce prosadit například přímou volbu i odvolávání politiků nebo posílení pravomocí prezidenta, který by nově řídil vládu. Okamura se chtěl v minulosti zúčastnit lednové přímé volby prezidenta, ale kvůli nedostatku platných hlasů na petici byl vyřazen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

30. 4. 2013 13:15
Narudlý Okamůra!

Přeju mu ve volbách,4,5% pohlůpavých voličů!

0 0
možnosti

30. 4. 2013 13:53
Re: Narudlý Okamůra!

a ještě 4,5% Zemanovců...

Jak Zemanovci, tak i "Okamurovci" jsou uskupení, která se budou snažit vymezit oproti tandemu ČSSD-KSČM, v jejich řadách budou lovit.

0 0
možnosti

30. 4. 2013 12:02
Veverky v novém kabátě

Pan Okamura se poučil z chyb Věcí veřejných. Tam maskota Radka Johna řídil (a platil) slizský Vít Bárta.

Tomio přišel na slabinu toho systému - maskot je dobrý, ale nesmí promluvit, pak celý projet se změní na frašku. Proto se do čela uskupení postavil sám. Hlupáků, kteří mu sednou na jednoduchá řešení velkých témat nalezne jistě dost na to, aby jeho hnutí se dostalo do Parlamentu. A o to přeci jde.

0 0
možnosti

30. 4. 2013 12:17
Re: Veverky v novém kabátě

Začal jste Vy, pane Starý. Sám jste hlupák, když takto nazýváte lidi jiného smýšlení než Vašeho. Ono totiž opravdu většina (ne všechna) témat má zcela jednoduchá řešení, složité je pouze ona jednoduchá řešení prosadit a to jen proto, že existují lidé Vašeho typu. Lidé, kteří aniž by se pokusili něco řešit jinak než je obvyklé, raději prohlásí, že to nejde. To ovšem dokáže také každý. Všichni jsou hlupáci, jen Vy jste se prohlásil býti chytrým.

0 0
možnosti

J. Klimecký

30. 4. 2013 11:08
Okamura přirozeně české pravici vadí

Okamura se stal úspěšným díky své píli a houževnatosti. Nikdo mu cestičku neproklestil. Nedědil, nerestituoval, nekradl.  Část dětství strávil v dětském domově. V mládí pracoval devět let v Japonsku mimo jiné jako popelář a poté v tokijském kině jako prodavač popcornu. Takže si zažil jak být nahoře, tak být dole.  Pravičáci ho nenávidí, ačkoli je to úspěšný podnikatel. A to poctivý podnikatel. A to právě pravičákům vadí. Oni preferují typy jako Viktor Kožený. Okamura je proti zlodějům a pro transparentnost a přímou demokracii a to pravičáky děsí. Česká zlodějská pravice chce mít "klid na práci".

0 0
možnosti

30. 4. 2013 11:22
Re: Okamura přirozeně české pravici vadí

Naprosto s Vámi souhlasím, pane Klimecký. Pouze si dovoluji doplnit, že "klid na práci" chce mít u nás nejen zlodějská pravice, ale i zlodějská levice.Ona totiž přímá demokracie, ale i zastupitelská demokracie švýcarského typu děsí všechny ovčany, kteří si nedokážou představit svobodný život bez jha politických stran. Nedokážou si představit, že by museli přemýšlet a konat podle svého rozumu a že by jim nikdo nekázal, co a jak mají činit. Prostě si nedokážou představit, že by se stali skutečnými občany v občanském, demokratickém státě. Raději zůstanou otroky v diktatuře politických stran.

0 0
možnosti

H. Kavková 029

30. 4. 2013 10:50
ještěže pan Okamura

z presidentské kandidatury vypadl.

0 0
možnosti

30. 4. 2013 10:26
Nikdy bych si nemyslel, že to řeknu

Ale když se tak dívám na politicko podnikatelské projekty pánů Bárty, Babiše, Janečka a Okamury, je mi čím dál sympatičtější současný systém tradičních politických stran..........

0 0
možnosti

P. Cis

30. 4. 2013 10:45
Re: Nikdy bych si nemyslel, že to řeknu

A mělo by člověka potěšit,  zjistí-li, že může být i hůř?

0 0
možnosti

30. 4. 2013 9:54
populista

Pan Okamura se v minulých měsících choval jako populista a v budoucnu to nebude jiné. Sice jsem mu fandil, aby mohl kandidovat na prezidenta, ale nesehnal si dostatečný počet podpisů navíc a následující události pak evidentně nerozdýchal.

0 0
možnosti

30. 4. 2013 10:33
Re: populista

Vážený pane, uvědomujete si, o čem hovoříte?Podle slovníku cizích slov je populistou člověk,který usiluje o získání široké základny voličů údajnou ochranou zájmůprostých lidíproti různým ohrožením a prosazováním témat, vzbuzujících emocionální reakce veřejnosti. Je ještě definice druhá, která říká, že populista je člověk, který usiluje o získání přízně bez ohledu na věc samu. Ani jedna z těchto definic nepasuje na pana Okamuru. Naopak, obě tyto definice jsou jak ušité na téměř všechny politické strany a jejich politiky, zejména parlamentní.Všichni politici jsou tedy populisté a viditelné to je zejména před volbami.

0 0
možnosti

30. 4. 2013 8:47
Zlatý úsvit

je populistická řecká nacionální až neonacistická strana. Tedy název si vybral pěkný, jen tak dále. A přestaňte již argumentovat Švýcarskem. Tam se politický systém vyvíjí již přes 700 let.

0 0
možnosti

30. 4. 2013 10:53
Re: Zlatý úsvit

Pane Drápale, zásadně se mýlíte. Švýcarský politický systém se nevyvíjí 700 let, ale pouze213 let. Vychází totiž z ideálů Velké francouzské revoluce a deklarace nezávislosti USA.Francozská revoluce se konala v letech l789-99, deklarace nezávislosti USA byla podepsána v roce 1776. Argumentace Švýcarskem je zde zcela na místě a to proto, že politický systém tam zavedený lze beze studu označit jako jediný na světě, který se blíží skutečné demokracii. Jde o systém vysoce funkční, o který by se měli zajímat všichni politici, zejména ti naši, aby už konečně zjistili, co je to ona demokracie, jaké jsou její základy a zásady a hlavně, jak funguje a kdy nefunguje. A ještě jedna věc. Pan Okamura si nevybral pro své politické hnutí název "Zlatý úsvit" jak zde tvrdíte, ale pouze "Úsvit".

0 0
možnosti

30. 4. 2013 8:28
Argumenty?

Což takhle nějaké argumenty ať už pro či proti, páni první tři diskutující?Prohlásit, že je něco nesmysl bez argumentů dokáže každý, že pane Nováku. Dokázat to je již horší. Každopádně to, co chce pan Okamura ve světě již funguje a docela úspěšně. Sice s různými obměnami, ale přece. Nebo snad chcete tvrdit, že systémy známé z USA, Švýcarska a i odjinud nefungují?

0 0
možnosti

P. Cis

30. 4. 2013 8:58
Re: Argumenty?

Neboť jste oslovil se žádostí o argumenty pány první tři diskutující, Pokusím se můj příspěvek upřesnit. Jsoucnost pana Okamury je nejpřesvědčivějším argumentem, proč neposilovat pravomoci jednoho člověka. Ano, jsou vyspělé demokracie, kde prezidentský systém může fungovat.

0 0
možnosti

30. 4. 2013 8:15
úsvit?

to zní docela rasisticky...

každopádně Vokamůrova strana by se spíš měla jmenovat Soumrak

0 0
možnosti

P. Cis

30. 4. 2013 7:56
Šílenost

Posílit roli prezidenta a Okamura

0 0
možnosti