Zprávy o svolávání automobilů k opravám se dostaly do centra pozornosti poté, co byla největší světová automobilka Toyota Motor nucena kvůli různým závadám svolat přes 8,5 milionu vozů. Toyota byla přitom dosud pověstná kvalitou svých produktů.
Třetí největší japonská automobilka Nissan uvedla, že svolá 76 415 vozů v Japonsku a 2281 vozů v zahraniční kvůli možné závadě, jež by mohla způsobit výpadek motoru.
Menší konkurent Suzuki svolá v Japonsku 432 366 miniautomobilů kvůli možné závadě na klimatizaci poté, co obdržel zprávy o dvou požárech.
Daihatsu svolá v Japonsku 60 774 miniautomobilů kvůli problémům s elektroinstalací, jež by mohly vést k náhodnému nafouknutí airbagu.
Potíže Toyoty s vadnými automobily se dostaly dokonce na pořad jednání amerických zákonodárců. Ti ve středu podrobili křížovému výslechu šéfa japonského výrobce Akia Tojodu.
Tojoda se v americkém Kongresu omluvil za bezpečnostní problémy některých modelů firmy a nehody, jež tyto potíže způsobily. Již předtím šéf Toyoty řekl, že při řešení a vyšetřování poruch bude firma spolupracovat s americkou vládou. Nekontrolovatelné zrychlování některých toyot si zřejmě vyžádalo i několik lidských životů.