LN Jak velká je hrozba, že budeme muset Pendolina vrátit?
Já doufám, že výrobce všechny závady do čtrnácti dnů odstraní a že se Pendolino z těchto dětských nemocí vzpamatuje a bude dobře sloužit zákazníkům.
LN Jaké jsou tedy základní scénáře budoucího vývoje?
Základní scénář je ten, že do čtrnácti dnů odborníci z firmy Alstom odstraní všechny závady, a ty se nebudou opakovat v dalším provozu.
LN A co když se nepovede závady odstranit?
Pokud je výrobce neodstraní a výrobek bude vadný, tak musí očekávat, že jej České dráhy vrátí. Stejně by se mělo postupovat i tehdy, když se budou závady opakovat.
LN Hrozí, i když se povede Alstomu současnou závadu odstranit, že se budou poruchy v budoucnu opakovat?
Tam je závada v softwaru. To není tak, že se to povede opravit a potom se to může zase rozsypat.
LN Neznepokojuje vás nesouhlas některých lidí z Výzkumného ústavu železničního se schválením pendolina a jejich následný odchod vysvětlovaný výměnou generací? Myslím, že tento odchod s těmito závadami nesouvisí. Pro mě je garantem Drážní úřad, který dává souhlas k provozu. Jaké si vezme analýzy jako základ pro své rozhodnutí, to už je na něm. Já myslím, že to rozhodnutí je v pořádku. Výrobce pouze trochu podcenil některé věci, které jsou na našich tratích specifické.
LN Jak výhodná je podle vás smlouva Českých drah s výrobcem pendolina firmou Alstom?
Je to velmi špatná smlouva. Domnívám se, že zejména sankce, které tam jsou proti výrobci, jsou nedostatečné.
LN Můžete říct, v čem konkrétně je smlouva nevýhodná?
Není v pořádku, že jsou sankce limitovány maximální částkou. Dále pak, že se sankce počítají až tehdy, když vlaky stojí pět dní.
LN Jak tedy s odstupem času hodnotíte samotný nákup Pendolin; nebylo těch potíží již příliš?
Podle mě jsou tyto vlaky v rámci evropských dálkových spojů potřebné. Pokud by měly ale jezdit pouze mezi velkými českými městy, tak to by byl přílišný luxus.
Já doufám, že výrobce všechny závady do čtrnácti dnů odstraní a že se Pendolino z těchto dětských nemocí vzpamatuje a bude dobře sloužit zákazníkům.
LN Jaké jsou tedy základní scénáře budoucího vývoje?
Základní scénář je ten, že do čtrnácti dnů odborníci z firmy Alstom odstraní všechny závady, a ty se nebudou opakovat v dalším provozu.
LN A co když se nepovede závady odstranit?
Pokud je výrobce neodstraní a výrobek bude vadný, tak musí očekávat, že jej České dráhy vrátí. Stejně by se mělo postupovat i tehdy, když se budou závady opakovat.
LN Hrozí, i když se povede Alstomu současnou závadu odstranit, že se budou poruchy v budoucnu opakovat?
Tam je závada v softwaru. To není tak, že se to povede opravit a potom se to může zase rozsypat.
LN Neznepokojuje vás nesouhlas některých lidí z Výzkumného ústavu železničního se schválením pendolina a jejich následný odchod vysvětlovaný výměnou generací? Myslím, že tento odchod s těmito závadami nesouvisí. Pro mě je garantem Drážní úřad, který dává souhlas k provozu. Jaké si vezme analýzy jako základ pro své rozhodnutí, to už je na něm. Já myslím, že to rozhodnutí je v pořádku. Výrobce pouze trochu podcenil některé věci, které jsou na našich tratích specifické.
LN Jak výhodná je podle vás smlouva Českých drah s výrobcem pendolina firmou Alstom?
Je to velmi špatná smlouva. Domnívám se, že zejména sankce, které tam jsou proti výrobci, jsou nedostatečné.
LN Můžete říct, v čem konkrétně je smlouva nevýhodná?
Není v pořádku, že jsou sankce limitovány maximální částkou. Dále pak, že se sankce počítají až tehdy, když vlaky stojí pět dní.
LN Jak tedy s odstupem času hodnotíte samotný nákup Pendolin; nebylo těch potíží již příliš?
Podle mě jsou tyto vlaky v rámci evropských dálkových spojů potřebné. Pokud by měly ale jezdit pouze mezi velkými českými městy, tak to by byl přílišný luxus.