Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Škoda rozjíždí novou značku pro prodej ojetin

Česko

PRAHA Automobilka Škoda Auto se vrhá na trh ojetin. Pod značkou Škoda Plus bude u svých dealerů nabízet i starší auta. Příští rok chce v rámci programu prodat až deset tisíc aut.

Projekt, na kterém automobilka spolupracuje se společností ŠkoFIN, je rozdělen na dvě části. V rámci kategorie Roční vozy bude nabízet automobily značky Škoda s maximálním stářím 18 měsíců a do 30 000 ujetých km. Na tyto vozy bude v rámci programu poskytovat dvouletou záruku včetně možnosti výměny auta.

Druhou kategorií budou Vyzkoušené vozy, kde budou obchodníci prodávat nejen škodovky, ale vozy všech značek do pěti let stáří se servisní knížkou.

Škoda Auto chce podle šéfa produktu a marketingu pro ČR Aleše Tulpy reagovat na rostoucí zájem o mladší a kvalitnější ojeté vozy. „Počet nově registrovaných ojetin loni v Česku vzrostl o 15 procent a letos se očekává podobný vývoj,“ řekl Tulpa. Podle odborníků ztrácejí auta do dvou let po svém prodeji 20 až 40 procent původní ceny. Mnohdy se na ně přitom ještě vztahují záruky a další výhody poskytované při prodeji nových vozů. Tulpa cenu prodávaných vozů v rámci programu nespecifikoval, uvedl jen, že bude výrazně nižší než u nových aut.

Značka Škoda Plus navazuje na program prodeje ojetin Vyzkoušeno, který by měla postupně nahradit. Podobnou značku Auto-plus provozuje firma Import VW Group, která do Česka dováží koncernové vozy VW, Seat a Audi.

Na zánovní auta se zaměřil i největší tuzemský autobazar AAA Auto, který začátkem léta uvedl novou značku AAA Premium Auto. V programu Škoda Plus je nyní zapojeno 14 autorizovaných prodejců vozidel Škoda. Zdrojem prodávaných aut by měly být mimo jiné referentské vozy, které získá ŠkoFIN v rámci operativního leasingu.

Autor: