Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Soukup: Zubovou jsem odstřihl. Chtěli se mě zbavit

Česko

PRAHA Podnikatel a donedávna štědrý mecenáš Olgy Zubové Jaromír Soukup přišel s další verzí, proč se s poslankyní i stranou rozžehnal a přestal je sponzorovat. Tajemník Demokratické strany zelených (DSZ) Antonín Kuboš spolu s dalšími členy strany podle Soukupa obcházeli podnikatele, chtěli od nich peníze a údajně tvrdili, že mají Soukupa dost a chtějí se ho zbavit. „Tak to bylo. Kromě toho je fakt, že já žádnou lobbistickou organizaci nechci a nepotřebuji,“ sdělil LN Soukup.

„Podporoval jsem politickou stranu a dělal jsem to čistě. Ti lidé absolutně nechápou, že mezilidské vztahy se v jakékoliv oblasti včetně politiky budují léta a politika není o byznysu. Ta sranda, že mě neopotřebují, je toho dokladem. Zubová vůbec nechápala vážnost situace,“ dodal Soukup na adresu poslankyně, která se hlavně díky jeho milionovým příspěvkům dostala na páté místo pražské kandidátky ČSSD. Tam už se s ní ale po Soukupovu sbohem nepočítá. Kuboš i další aktéři údajných schůzek je buď popírají, nebo bagatelizují.

Pokračování na straně 4

Dokončení ze strany 1

„Každý z členů dostal za úkol poohlédnout se po transparentním sponzorovi. Pak se ale objevil Soukup, a už nikdo nesháněl nic,“ tvrdí Kuboš.

Poněkud odlišnou verzi nabízí Jiří Štek, člen DSZ z Moravskoslezského kraje. „Pokud by byla jednání s jinými potenciálními sponzory, nevidím důvod, proč by se měl cítit dotčený. Nejednali bychom se sponzory, kteří by mohli dělat ostudu,“ prohlásil Štek.

I on pak dodal, že „od března jsme se tím nezabývali“, a podotkl, že „pokud někdo vedl nějaká jednání, nebyla ve stadiu, kdy by se to mělo přednést stranickému orgánu“.

Kuboš i Štek ale shodně tvrdí, že DSZ neuvažovala o Soukupově vyloučení, jak to líčí lidé z podnikatelova okolí a potvrzuje i on sám. „Proč bychom to dělali?“ ptá se Štek. „O tom řeč nebyla, nevím, kde to mohlo vzniknout,“ doplnil Kuboš.

Podle něj se ve straně naopak řešilo, zda Soukup Zubové neplatí billboardů až moc. „Diskutovalo se, jestli takové množství není kontraproduktivní, Soukup tomu ale asi rozumí víc, tak jsme si to nakonec nechali vysvětlit,“ tvrdí Kuboš. Majitel marketingové agentury Médea Soukup dal Zubové na volby včetně těch evropských oficiálně 14 milionů. Odborníci na reklamu ale tvrdí, že to muselo být mnohem víc. Poté, co se se Zubovou -podle svých slov i kvůli chování jejího manžela Vladimira - rozžehnal, se zdá být téměř jisté, že se poslankyně na pátém místě pražské kandidátky ČSSD do voleb neudrží.

Autor: