Diskuse k článku: Spor o rozestupy. Minimální vzdálenost mezi auty má stanovit zákon, experti varují před komplikacemi

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 98
  • Poslední: 29.3. 2019 9:31
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
D. Šimáček 27.3.2019 16:53

2s. bezpečná vzdálenost je naprostá kravina! rozjížděli jste se někdy na semaforech? vždyť by propustnost komunikací v praze klesla minimálně o polovinu, a z raních a odpoledních kolon se staly celodenní, bezpečnost je také velmi sporná, možná by se snížil počet nehod ale následky by mohly být horší, při přehlédnutí brždění předního vozu se výrazně zvýší rozdíl rychlostí a osádka v prvním autě má téměř jistou smrt, při jízdě nárazník na nárazník jsou sice plechy pomačkané u většího množství aut ale následky pro osádky jsou mnohem méně fatální. No a mimochodem zákon o tom, že je povinná "bezpečná vzdálenost", je mnohem snáze hodnotitelný, bourals-nedodržels.

M. Prokop 27.3.2019 17:42

No ale na buzeraci to bude ještě lepší, než lekárničky.

J. Tachovsky 27.3.2019 14:03

Minimalni vzdalenost uz jeden zakon resi. Jmenuje se zakon o neprostupnosti hmoty. Ta minimalni vzdalenost je presne nula.

J. Šejnoha 27.3.2019 13:22

Pro různá auta je přípustný různý odstup. Dle dimenzování brzd a momemtálním zatížení. Technicky vzato.

Určitě by se ale měly často hlídat předpisové mezery mezi náklaďáky na běžných silnicích. Jezdí namačkané na sobě, takže se při předjíždění nelze osobákem zařadit zpět do kolony.

I na motorce to bývá "natěsno".

M. Kůstka 27.3.2019 13:09

Podle mého je problém nastavovat všem stejné podmínky. Jet 80 km/h ve Felicii na sjetých letňákách je hazard se životem a za nedodržení vzdálenosti navrhuji na místě udělit trest smrti. Naopak u modernějších aut s všemožnými asistenty včetně brzdového je situace jiná. Navíc auto před vámi také nezastaví na místě. Spíš než zákon o bezpečné vzdálenosti bych zavedl povinné palubní kamery a zaměřil se na zrušení nebo omezení spoluúčasti při takovýchto nehodách.

J. Moravec 27.3.2019 14:08

U tech sjetych pneu lze polemizovat. Na suche vozovce maji sjete pneu nejlepsi prilnavost, nejkratsi brzdnou drahu atd. Za mokra zase obracene, tam hrozi akvaplaning. Zavodni auta maji za sucha uplne slicks bez vzorku.

J. Novák 27.3.2019 11:58

Všechny auta vybavit adaptabilní tempomatem. A pak bude krůček k tomu, že budou auta jezdit na tyči

M. Prokop 27.3.2019 12:05

Elektromobily si bude moci dovolit mnohem méně lidí, až nám je soudruzi z Brusele vnutí, navíc budou jezdit pomaleji. Tím bude část problému vyřešena. :-P

J. Moravec 27.3.2019 12:28

Mam dva elektromobily a uz jsem obednal treti. Nikdo me nic vnucovat nemusel, jsou to skvela auta. Ted jedno budu prodavat. Kdyby jste mel zajem...

J. Nový 27.3.2019 12:33

Já bych tak skvělé auto neprodával!

J. Moravec 27.3.2019 13:56

Dva lidi nepotrebuji tri auta. Nove vytlaci starsi a mensi.

J. Šejnoha 27.3.2019 13:31

Patrně jste movitý a navíc elektronadšenec. Nic proti vám.

Ale běžný občan bez donucení nekoupí za milion auto o velikosti Golfu, se kterým nelze ujet naráz ani 500 km !

A hlavně 2/3 občanů ten milion nedá dohromady, ani kdyby jste je mučil.

A do ojetého elektroauta málokdo půjde, protože si snadno představí, jak ho "vytrestají" baterky.

J. Moravec 27.3.2019 13:55

Do spalovaku behem jeho zivotnosti nalejete tolik penez za Phm, olej, svicky, vyfuky, brzdy atd. ze celkove naklady prekroci celkove naklady EV. Pri nabijeni doma jezdim za 30 kc/100 km.

J. Tachovsky 27.3.2019 14:22

No jestli elektromobily nemaji brzdy, tak to jo. To se to pak vyplati.

M. Prokop 27.3.2019 17:45

Když chci plezír nebo užitek, tak si to prostě zaplatím.

D. Homola 27.3.2019 17:54

Fajn, proti elektromobilu nic nemám, nicméně, můžete mi tedy poradit, když nebudu uvažovat, že jezdíme do Rakouska na hory jedním autem v 8 lidech, ale I za předpokladu, že pojedeme v 5 lidech, z toho tři menší děti, s plnou výbavou, za jakých podmínek a za jak dlouho tam dorazíme. Běžným autem dojedu k Innsbrucku bez tankování za zhruba 6 hodin, jak dlouho tam pojedu elektromobilem, kolik a jak dlouhých přestávek budu muset udělat?

Až bude mít elektromobil v těchto ohledech parametry běžného dnešního vozu, pak klidně hned, o tom žádná, ale do té doby je to, po Cimrmanovsku, minimálně úkrok stranou, či spíše slepá ulička.

J. Šejnoha 29.3.2019 9:31

Vaše tvrzení není v rozporu s mým tvrzením, že 2/3 občanů na ektromobil nikdy nevydělají.

A dříve než by ušetřili půl milionu na palivu, tak dojde k výraznému zdanění elektřiny, protože ministru financí začne chybět spotřební daň z benzínu.

V. Václav 27.3.2019 17:20

Moravec tady zase zastydle prudí s el.hnusem, člověče tady jsou lidi co rádi jezdí autem a paka která těží z toho že se jim nedaní pohonné hmoty, táhněte s tou elektrikou někam

M. Prokop 27.3.2019 17:44

Já mám jedno auto na vyblbnutí, roadster a druhé na užitek. Auto na čekání, až se nabije, nepotřebuji.

Takže, kdybyste ...

K. Jež 27.3.2019 11:30

Odstup musí být kontrolován a jeho nedodržení trestáno. Když chci předjet a jede přede mnou 5 aut, tak je musím předjet všechna, protože jsou na sobě nalepená jako teplé brambory. A naopak, když jedu a mám před sebou mezeru, tak jedu prakticky pořád s nějakým homodějem nalepeným na zadním skle. A dělají to i kamiony u nichž by člověk předpokládal ne IQ, ale alespoň zkušenost.

Z. Lapil 27.3.2019 12:22

Kamión má tu výhodu, že vidí daleko před vás.

K. Jež 27.3.2019 12:29

Jak říkám IQ. Proto ostatně jezdí s kamionem.

J. Moravec 27.3.2019 10:54

V Nemecku funguje dodrzovani odstupu docela dobre. Jezdi se tam bezpecneji nez tady. Lidi s tim nemaji problem. Jen u nas ze zase vymysli jak to nebude fungovat. Doufam ze ted nekdo nebude tlacit na Nemce aby to zrusili, protoze to nefunguje a Nemci tomu nerozumi.

D. Homola 27.3.2019 18:00

Oni tam mají taky většinou jednak neomezenou rychlost, což mimochodem svědčí o tom, že rychlost na nehodovost až takový vliv nemá, takže když někoho předjedu, mohu přidat tak, abych se neposadil přímo na jeho přední kapotu, druhak je to léta budovaný systém a řád, který tam lidé respektují a je tam minimum ma.orů, kteří by ho nedodržovali.

Ani nevíte, jak se vždy těším, že překročím hranice tam a děsí, když je překračuji zpět. Teď v neděli jsem po 600km v klidu po Rakousku a Německu přejel hranice, načež při předjíždění Tesly jedoucí v pravém pruhu tato nečekaně zrychlila a hodila myšku mezi mě a před ní jedoucí auto. Chvíli poté jsem před tunelem u Plzně jen šokovaně zíral na dva idio.y v modrých audinách podobného typu, kteří se doslova honili a kličkovali mezi auty tak, že jsem pak až do Prahy koukal, kde někoho uvidím v příkopu na střeše.

Š. Hašek 27.3.2019 10:41

Rozestupy mezi řidiči řeší fyzika.

Pokud to nezvládne mozek (blondýny) budou muset nastoupit asi radary. Kamery. Povinně, draze, poruchově, ...... Jílková to vyřeší v Kotli. Gaunery řidičské bude řešit kdo??? Jaká kamera?

Ale jsem zvědav, kolik poslanců si na tomhle udělá kariéru.

J. Kotala 27.3.2019 10:27

Souhlas. Udělám díru a hned tam někdo vjede.. Teď ho pěkně natočím a udám.

J. Nový 27.3.2019 10:22

Je fakt, že když jedu v zimě na namrzlé silnici v serpentinách a na mě se namáčkne jiné auto, ačkoliv vidí, že předjet nemůže, tak bych ho nakopal do zadnice. Reaguji tak, že dalším postupným snižováním rychlosti, aby odpovídala té vzálenosti mezi námi. Ať si o tom myslí ten vzadu co chce. Patrně si neumí uvědomit, že pojede stejnou rychlostí, i kdyby bezpečnou mezeru zachoval jako když se nesmyslně namáčke na auto, i když vidí, že předjíždět nelze.

J. Moravec 27.3.2019 11:01

Koukam, ze rychlost ostatnich urcujete pouze vy. Kdyz urcite takovou rychlost kterou jedete, tak kazda vyssi je nepripustna. Kdyz vas nekdo chce predjet, tak se domnivam, ze i pres vami popsane podminky lze jet rychleji nez vy. Co takhle umoznit tomu za vami bezpecne predjet? To zase delam ja, pokud teda to protismer umoznuje.

J. Nový 27.3.2019 11:39

Kdybyste neměl jen rudý hadr před očima, když vidíte mé jméno, tak byste takovou kravinu nepsal. Nemám nic proti tomu, aby mě auta předjížděla, tak kde je to možné. Když to možné není, tak chci, hlavně kvůli své bezpečnosti, aby měl ten vzadu dostatečný odstup a takový si také držím i já před autem, které by jelo přede mnou. Pochopte, že když pojedete v zimě na úzké silnic klikatící se v nepřehlednýc zatáčkách, třeba i se značkou zákaz předjížění, tak nemáte žádnou možnost nechat toho za vámi předjet. V ten moment mu nezbývá nic jiného, než svoji rychlost přizpůsobit té vaší a pak je lépe, pokud dodrží bezpečnou vzálenost, než když se na vás nalepí a ohrožuje vás oba.

J. Moravec 27.3.2019 11:55

To jste takovy courak, nebo proc se na vas vsichni porad lepi? Ja si moc nepamatuji takovou situaci. Asi jezdim normalni rychlosti.

Najdete na Lidovky.cz