Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Stáčejí, mají bouraná auta, píší z Esa o AAA

Česko

PRAHA „Jsou to sprostí podvodníci,“ píše o autobazaru AAA Auto na stránkách Reference-autobazary. cz uživatel s přezdívkou „Andreas“ a přidává se další se jménem „srnec“, „AAA nepomohou ani certifikáty, které si ostatně může natisknout kdokoliv a kdykoliv.“ Názory na autobazar gradují v příspěvku od uživatele „rachtal“: „Realita je ještě horší..,“ a nakonec autobazar AAA Auto neváhá označit za zloděje sprostými nadávkami.

Diskuse, která vypadá jako zcela nezávislá, ale pochází podle administrátora webových stránek z jednoho místa. A to z počítačů, které používá konkurenční autobazar Auto Esa. Z tohoto počítače odcházeli zdánlivě nezávislé příspěvky, pod patnácti pseudonymy. Ty napadaly jak autobazar AAA Auto, tak i ostatní přispěvatele, kteří přicházeli s kritikou na Auto Esa.

AAA Auto včera podalo na Auto Esa trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu šíření pomluv. Podobné praktiky se však podle zasvěcených používají v branži prodeje ojetých aut velmi často.

Pokračování na straně 16

Stáčejí, mají bouraná auta, píší z Esa o AAA

Dokončení ze strany 13

Mluvčího autobazaru Auto Esa se do uzávěrky LN nepodařilo zastihnout. Nezvedal telefony ani nereagoval na zaslané e-maily.

AAA Auto útočné komentáře dlouho pozorovalo. Skutečnost, že IP adresa, tedy totožnost počítače na internetu, patří konkurenční společnosti, si nechala ověřit soudním znalcem a obsah webové stránky zaznamenala notářským zápisem.

„Naše společnost tyto diskuse pravidelně monitoruje a samozřejmě prověřuje všechna tvrzená fakta. Řada příspěvků je však od fiktivních osob a týká se smyšlených prohřešků. Z tohoto důvodu jsme měli dlouhodobě podezření, že za těmito útoky stojí konkurence, a nyní máme v ruce důkaz,“ uvedl v tiskovém prohlášení generální ředitel AAA Auto Anthony James Denny.

Navíc dodal, že společnost podnikne veškeré právní kroky k tomu, aby konkurent této činnosti musel zanechat, a bude rovněž vymáhat škodu způsobenou na naší pověsti a prodejích společnosti.

Uživatelé přistupující z počítačů Auto Esa naopak neváhali popisovat jak dobře nakoupili sami u sebe.

„Člověk musí mít soudnost a nechtít za cenu ojetiny vlastnosti zánovního vozu. Já jsem spokojen,“ napsali například o nákupu Škody Octavie.

Podle zjištění Lidových novin se ale podobný způsob pomlouvačných internetových kampaní používá běžně.

„Některé firmy speciálně na tuto činnost zaměstnávají lidi, kteří nedělají nic jiného,“ řekl LN zdroj seznámený s konkurenčními boji, který si přál zůstat anonymní.

„Dá se říct, že v Esa se prohřešili hlavně tím, že to dělali amatérsky a používali k tomu firemní počítače,“ dodává zdroj.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!