Neděle 20. září 2020svátek má Oleg 22 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Státu došla trpělivost. Dostavbu D11 zahájí i bez chybějícího pozemku

Dálnice D11. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dálnice D11. | foto: ŘSD

PRAHA Státu došla trpělivost s průtahy kolem chybějícího pozemku potřebného pro dostavbu dálnice D11 do Hradce Králové. Stavba bude zahájena i bez něho, sdělil ČTK generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák s tím, že práce začnou z opačné strany od křižovatky v Kuklenech. Spory o pozemky pod dálnicí D11 trvají déle než 17 let a na dokončení dálnice státu zbývá získat poslední nevelký pozemek patřící Jaroslavě Štrosové.

"Podali jsme žádost o vydání stavebního povolení s tím, že vynecháváme tu část pozemku, který náleží paní inženýrce Štrosové," řekl Čermák.

Nejsložitější je podle něj právě stavba výše uvedené křižovatky. Napojení na stávající dálnici, na jejímž konci se nachází pozemek Štrosových, by podle něho měla být ta jednodušší část.

PROJDĚTE SI CHRONOLOGICKÝ VÝVOJ STAVBY D11:

Ministerstvo dopravy ještě počátkem ledna věřilo v dohodu se zástupcem majitelky, Davidem Štrosem, a vyvlastnění považovalo za poslední možnost.

Jednání ale v poslední době váznou, což potvrdil i Štros. V roce 2011 se ministerstvo dohodlo s farmářkou Ludmilou Havránkovou, sestrou Štrosové, na prodeji jejích pozemků za 90 milionů korun a výměně za náhradní pozemky.

Po několika měsících ale připustilo, že stále všechny nezbytné pozemky nemá a že o získání poslední nemovitosti jedná se Štrosovou. Ta vloni pozemek darovala státu, ministerstvo financí ale darovací smlouvu zpochybnilo s odůvodněním, že právní zástupce majitelky neměl pro uzavření darovací smlouvy platnou plnou moc.

Statkářka Ludmila Havránková, která 17 let bojuje se státem kvůli jejím pozemkům, přes které má vést dokončení hradecké dálnice D8, na kterých chce hospodařit, dnes přijala na svém statku ministra dopravy Pavla Dobeše. Potvrdila, že spor ukončili smírně a

Statkářka Ludmila Havránková

Dálnice D11 se staví od roku 1978. Původně měla vést z Prahy přes Poděbrady do Hradce Králové a poté k polským hranicím. V současnosti je z toho v provozu zhruba 85 kilometrů k Hradci, 70kilometrový úsek do Polska stále čeká na dostavbu. Podle odhadů by měl stát zhruba 34 miliard korun. Samotný úsek před Hradcem Králové by měl vyjít na 1,5 miliardy Kč.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Fincentrum & Swiss Life Select a.s.
Telefonní obchodník ve švýcarské finanční skupině Swiss Life

Fincentrum & Swiss Life Select a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 20 000 - 30 000 Kč