Diskuse k článku

‚Střet zájmů je problém premiéra, ne republiky.‘ Podle Senátu Babiš oslabuje Česko v EU

Podezření ohledně střetu zájmů premiéra Andreje Babiše (ANO) oslabují podle senátorů českou pozici na jednáních Evropské rady, zejména o příštím víceletém unijním rozpočtu. Senát se k tomu ve středečním usnesení vyjádřil po debatě o programu červnového zasedání špiček členských zemí v Bruselu znepokojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kozák 13.6.2019 11:40

Hlavně by se měli zabývat podstatou a to je debilní český zákon o střetu zájmů. Má některý jiný stát v EU takový debilní zákon, jako čr? A není ten zákon v rozporu se základními lidskými právy? To by měli ti senátoři řešit v prvé řadě.

M. Šmid 13.6.2019 11:17

PROČ SE NEZABÝVAJÍ TÍM ???? PROČ ŘEŠÍ PTÁKOVINY ?? CO BY BYLO KDYBY NÁM NEVLADNUL BABIŠ ?? ZASE NÁM BUDE VLÁDNOU PRAVICOVÁ VLÁDA CO NÁS ZADLUŽILA O 1,3 BILIONU KORUN ??ZASE SE BUDE ASI BESTRESTNĚ TUNELOVAT A KRÁST !! ZASE NÁM DESET LET ZVEDNOU PLATY A DŮCHODY O PÁR KORUN TO JE VŠE !!!!! PŘIHLOUPLÍ KOMEDIANTI TO NECHAPOU !! DUTÁ HLAVA JE DUTÁ HLAVA DUTÝ STROM JE DUTÝ STROM !!!!??? KOLABORANTI CO PODEPSALI ANTICHARTU JEJICH DĚTI A VNUCI NÁS BUDOU POUČOVAT ??? FUJ TO JE ALE DRZOST !!! PROČ TI NESCHOPNI KOMEDIANTI NESTÁVKUJÍ ABY NÁM PRAVICE VRÁTILA 400 MILIARD CO SI PUJČÍLI S DŮCHODOVÉHO FONDU ???KOLIK TO JE ASI S UROKY 600 MILIARD ??,

O. Dvořák 13.6.2019 8:44

Střet zájmů demokraticky volené funkce je zhojen důvěrou voličů, kteří kandidáta volí s vědomím jeho majetkových poměrů. Střet zájmů není překážkou výkonu demokraticky volené správní funkce. Vlastnická práva jsou zachována za všech podmínek a okolností, a nesmějí být na újmu právům politickým. Osoba ve střetu zájmů smí podnikat, ucházet se o veřejné zakázky, žádat o dotace, vše s vědomím svého slibu vykonávat správní funkci dle svého nejlepšího vědomí a svědomí a k obecném prospěchu. Splnění tohoto předpokladu je povinností v rámci výkonu správní funkce, a v případě, že je zjištěno porušení této povinnosti, postupuje se dle Trestního zákona, ve smyslu § 158. V takovém případě je zachována presumpce neviny a právo na spravedlivý proces.

F. Bernardone 13.6.2019 7:34

Babiš neoslabuje ČR jen v EU, ale také uvnitř!

P. Skřivan 13.6.2019 4:37

Někteří tady úplně nechápou, že chyba v zákoně není, když tam nejsou popsány a zakázány všechny finty, jak ten zákon obejít. To není třeba. Od toho jsou nadřízené normy, které definují obecná pravidla.

Tzn. mistr Babiš možná formálně splnil zákon, jenže stačí jeden důkaz, že ve skutečnosti ty firmy dál ovládá a ta celá námaha byla úplně k ničemu. Nebo hůř: je důkazem úmyslné snahy zákaz obejít.

Totéž platí o Čapím hnízdě, kde jde tuším o jeden jeho vlastní projev v TV, kde se tím chlubí. Náhle se z formálního splnění požadavků zákona stal důkaz úmyslu zákon porušit.

Ano, dělali to "všichni". Jenže ne každý se tím chlubil v TV. :-)

J. Hrzal 12.6.2019 23:40

Úžasné, k jakému závěru zde někteří pánové došli. Babiš je vlastně diskriminován, protože střet zájmů je plně v pořádku :o)))

J. Můj 13.6.2019 7:34

to jsou právnická esa anovák a odvořák...dobře se to čte a ještě víc je to k smíchu. měl by si bureš najít snad trochu lepší obhájce než tito dva klauni.

P. Pruner 12.6.2019 21:54

V Senátu mají většinu strany, které se prostřednictvím Milionu chvilek snaží svrhnout vládu. Je logické, že senátoři podporují své soukmenovce.

Kauza Babiš je obdobou útoků na Polsko kvůli justici (kde se snaží poslat do důchodu ještě socialistické soudce), odstranění Fica kvůli vraždě novináře, na Orbána že není dost demokratický přestože vyhrál volby hodně přesvědčivě, na rakouskou vládu kvůli v šuplíku dva roky držené provokaci na Stracheho z koaličních Svobodných, na Itálii kvůli dluhům které už má celou věčnost. - všechno to jsou "neposlušné" vlády, které např. chtějí samy rozhodovat koho si pustí do země.

J. Můj 13.6.2019 7:28

všechno to jsou ti, co si dělají co chtějí a nejsou ochotni za to nést následky. Polská justice je stranou pis téměř již celá ovládána, ale vy tady budete žvanit o tom, že je polsko trestáno?...Strana pis chce neposlušné soudce z nej soudu vyhodit, odstranit a na jejich místo instalovat své loajální soudce, kterým může být i osmdesát let...myslete Pruner.

O. Dvořák 12.6.2019 21:23

Nechtějte vědět, co vám tady píšu za komentáře, které jsou automaticky cenzurované...

A. Novák 12.6.2019 21:31

Že by ani v Babišových lidovkách nebyla svoboda?

O. Dvořák 12.6.2019 21:36

Když píšu co si skutečně myslím, tak je to nepublikovatelné.

A. Novák 12.6.2019 21:40

Působíte jako právník...je tak těžké zvolit přijatelné formulace?

O. Dvořák 12.6.2019 21:46

Právo je musí respektovat formální logiku, a formální logika je jako matematika, a zákon o střetu zájmů říká, že 2+2 se někdy rovná 3 a někdy 5, ale v žádném případě 4.

A. Novák 12.6.2019 21:51

tohle snad cenzuru nezasluhuje, to tu jinými slovy píšete už dlouho.

O. Dvořák 12.6.2019 21:53

Ano, a ještě asi dlouho budu.

A. Novák 12.6.2019 22:00

Divím se, že tenhle logický názor není v médiích vůbec slyšet. Jako by si to Babiš organizoval a tenhle trumf chce vytáhnout co nejpozději.

O. Dvořák 12.6.2019 22:14

Babiš sám tento názor nezastává, anebo veřejně nezastává, nehodlá se pouštět do sporu s vnitřní logikou práva, a úpravou, ústavností, střetu zájmů jako takovou. Babiš zastává stanovisko, že jeho střet zájmů byl vyřešen přesunutím majetku do svěřeneckých fondů (koza zůstala celá). Jestli někdo tento názor "naznačil", je to Prezident Zeman, který ihned podal Ústavní stížnost proti vybraným paragrafům zákona o střetu zájmů, které jsou dle jeho podání v rozporu s Listinou zaručeným právem vlastnit, dle čl. 11. Tento názor neuslyšíte, v médiích určitě ne, protože je až příliš kontroverzní a radikální.

A. Novák 12.6.2019 22:17

Babiš tohle ventilovat asi nechce, je to komplikované na vysvětlování. Že to Zeman poslal na Ús je pro mě novinka, opět mě president příjemně překvapil.

O. Dvořák 12.6.2019 22:22

14. února 2017 https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/-lex-babis-je-protiustavni-tvrdi-prezident-zeman-zakon-napadl-u-ustavniho-soudu_201702141305_dpihova

A. Novák 12.6.2019 22:24

Hmm...dva roky a nikdo o tom neví...to jsou paradoxy.

J. Můj 13.6.2019 7:31

japato, že o tom nevíte?

J. Hrzal 12.6.2019 20:55

Zde je názorně ukázáno, zda premiér ovládá Agrofert nebo ne. Jde o podobný fígl, jako přepis Čapího hnízda na děti - vlk se nažral a koza zůstala celá. Jako když dlužník ukryje majetek před věřitelem (např. převedením na bílého koně) a navenek nic nemá. Je to právně v pořádku ? Asi ano. Je to křivárna ? Jako vyšitá! A důsledek ? Dlužník se směje a věřitel krachuje - v souladu se zákonem. Otázka: chceme v čele státu člověka, který namísto toho, aby byl příkladem zodpovědného občanského chování, využívá nedokonalosti zákona k tomu, aby přesunoval peníze daňových poplatníků do své kapsy? Na vyčůranosti ještě žádná země nezbohatla. Vždy pouze jednotlivci, kterým to bylo umožněno. Odpovězte si sami.

https://www.peak.cz/je-babis-ve-stretu-zajmu-nebo-ne-projdete-si-vazby-kolem-jeho-sverenskych-fondu/17838/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

O. Dvořák 12.6.2019 21:12

Chyba je v zákoně o střetu zájmů, který zakazuje politikům vlastnit majetek. Kde to jsme, že nesmíte vlastnit majetek a zároveň být v politice, to je tu nějaký nový komunismus, ve kterém majetní nesmějí do politiky? Ten přesun do svěřeneckých fondů je "hloupý", ale ještě hloupější je ten zákon, na který tímto přesunem reaguje, diskriminační, ostrakizující zákon proti vlastníkům, jimž neumožňuje účast v politice. Schizofrenní zákon, který vám dává na výběr mezi politikou a vlastnictvím, přičemž Ústava a Listina vám garantuje právo k obému. Smíte kandidovat a smíte vlastnit, jen schizofrenní zákon o střetu zájmů říká něco jiného, a proto by měl být ZRUŠEN Ústavním soudem pro neústavnost.

P. Pruner 12.6.2019 21:56

Ano, je to diskriminace podnikajících politiků.

O. Dvořák 12.6.2019 22:08

Přesně tak, pane Prunere, a ještě dodám, že je to zákon nedemokratický, anebo protidemokratický, protože zpochybňuje výsledek voleb. Kandidáti jsou voleni s ohledem na jejich majetek a zájmy, a tyto zájmy jsou při volbě zohledněny, jinak řečeno, každý podnikatel je volen s vědomím možného střetu zájmů, přesto dostává důvěru voličů, a tato důvěra nemůže být zpochybňována nějakým zákonem, který by voličům, přímému demokratickému hlasu, zakazoval volit konkrétní osobu, anebo její hlas nějak zlehčoval. Jestliže je podnikatel zvolen do veřejné funkce, je do této funkce volen s vědomím jeho zájmů, tzn. jak tu někdo přede mnou zmínil, střet zájmů, jakkoliv je neústavní z důvodu presumování viny, je "legalizován" demokratickou volbou.

A. Novák 12.6.2019 22:12

Jen to nechoďte vysvětlovat na Letnou. Nebo budete umlácen iPhony.

J. Hrzal 12.6.2019 23:36

ANO ! Podnikající politici by neměli být v žádném případě diskriminováni, aby si mohli přihrávat kšefty a z miliardových majetků si platit volební kampaně, aby se mezi ně už nikdy nikdo nedostal :o))) Jako to provedli v Rusku ! :o)))

A. Novák 12.6.2019 20:51

Ale "nesprávně" vyplacené dotace jsou záležitost Česka, nikoli jen premiéra.

J. Hrzal 12.6.2019 20:58

Přesněji řečeno - záležitostí premiéra a ministerstva financí. Ale jak to vyplácení z kapes daňových poplatníků zarazit, když ministryně je členkou ANO ? :o)


Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

Ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Marcela Ziembová, matka Davida Pastrňáka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...