Podle vyjádření BigBoardu by Praha přijetím nabídky získala kontrolu nad provozováním reklamních zařízení v metropoli a podíl na ziscích, které z této činnosti plynou.
Stropnický to ale vidí jinak. „Tak pan Fuksa (správná podoba jména je Fuxa - pozn. red.) z Bigboard nám nabídnul, že by s městem založil společnou firmu. My do ní dáme pozemky, on ty billboardy, co se pak odstraní. K čemu to? Nepotřebujeme přece vlastnit pozemky společně, když je může město mít samo,“ napsal ve čtvrtek ráno na svůj profil a rozpoutal tím poměrně vyhrocenou debatu.
PSALI JSME: |
Někteří lidé viděli v nabídce BigBoardu snahu na městu vydělat, jiní zase upozorňovali na to, že kdyby zastupitelé dostali billboardy do vlastnictví, nespěchali by pak tolik s jejich zákazem. Stropnický s nimi povětšinou souhlasil.
Billboardový rybník a logika automatů
„Fuksa chce posílit zainteresovanost města na tom výnosu z boardů: přece by si pak město, jako řádnej hospodář podle zákona, samo nevypouštělo bilboardovej rybník jejich odstraňováním, no ne? kdepak (bill)boardy=(auto)maty, stejná logika,“ napsal pražský radní.
V dalším příspěvku přirovnal Stropnický nabídku ke kontroverznímu projektu fotbalového stadionu Viktora Žižkov: „To mi nápadně připomíná Kuciánův kšeftík na Viktorce (zjednodušeně): obec vloží pozemek, firma polorozpadlej stadion krachujícího fotbalového klubu a postupně se věci otočej tak, že obec má polorozpadlej stadion a developer ten pozemek, juch.“
Bojovník proti reklamě
Část znění dopisu:„Nabízím Vám vytvoření společného podniku PRAŽSKÁ REKLAMA a.s., který by provozoval reklamní zařízení na městských pozemcích v Praze. Do společné akciové společnosti by naše společnost vložila své reklamní konstrukce, které jsou instalovány na městských pozemcích. Město by získalo ve společnosti bezplatně svůj podíl, členství v představenstvu a dozorčí radě a díky kontrolním právům zakotveným ve stanovách i kontrolu nad možnostmi nové výstavby reklamních konstrukcí v metropoli. Město by i nadále inkasovalo nájemné a navíc by mělo kontrolu nad přiměřeností jeho výše. Podnik by generoval zisk a město by mělo ze zisku svůj podíl.“ |
K tématu se vyjádřil i tajemník bývalého primátora Bohuslava Svobody z ODS Marek Hanč. Stropnickému doporučil, aby si dopis pořádně přečetl. „Nic o pozemcích tam nenajdete,“ napsal.
Podobně zareagovala i společnost BigBoard. „Praha by podíl získala bez finančního vkladu, nemusela by do něj vkládat žádný majetek a nemusela by ani garantovat společnému podniku žádná exkluzivní práva,“ uvedl mluvčí podniku Marek Pavlas. Se Stropnickým si prý firma několikrát domlouvala schůzku, byla ale vždy odmítnuta. Stropnický už dříve uvedl, že nehodlá ustupovat tlaku reklamní a stavební lobby a schůzky s představiteli reklamních agentur záměrně odmítá.
„Negativní a zcela nekonstruktivní reakce ze strany radního pro územní rozvoj a náměstka primátorky pana Matěje Stropnického, kterou zveřejnil na svém veřejném facebookovém profilu, ukazuje, že si naši nabídku vůbec nepřečetl,“ dodal Pavlas s tím, že možných variant je více. „Jednání pana Stropnického však naznačuje, že jeho postoj není možné ovlivnit diskuzí a argumenty.“
BigBoard se už v minulosti vymezoval vůči nové podobě Pražských stavebních předpisů, která reguluje mimo jiné právě umisťování billboardů ve městě a podél silnic. Omezování venkovní reklamy podle něj tuto formu podnikání zlikviduje.
Válka o billboardy: |
Stropnický v nedávném rozhovoru pro Lidovky.cz vyjádřil odhodlání bojovat proti billboardům v ulicích hlavního města. Jeho cílem je prý zabránit prodlužování stávajících smluv i instalaci nových reklamních poutačů.