Na veřejnost se také dostaly informace o zpoždění některých staveb. Řidiči se zřejmě v brzké době nedočkají dalších částí pražského okruhu, dokončení rychlostní silnice R4 z Prahy na jih Čech nebo dálnice D3 ve středních Čechách. Odloží se zřejmě i stavba rychlodráhy z Prahy na letiště Ruzyně. Na dostavbu dálnice D1 z Bohumína směrem k polské hranici peníze příští rok budou. Stát uvolní 1,5 miliardy korun. Včera to v Ostravě potvrdil Bártův náměstek Ivo Toman.
Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury se příští rok meziročně sníží o 36 procent na 61 miliard. Pokud by financování pokračovalo tímto tempem, dočkala by se Česká republika dokončení páteřní dálniční sítě nejdříve za sto let. Ministr proto spoléhá na navýšení rozpočtu od roku 2012 a také na projekty spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP).
Zatím žádný projekt PPP ale připraven k realizaci není, nejčastěji se hovoří o využití soukromých peněz na rozšíření dálnice D1, dostavbu k ní souběžné R35 nebo zbudování dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic. Soukromníci mají zachránit také pražský okruh. Předpokládá se, že pokud rozhodnutí o využití soukromého kapitálu padne ještě letos, mohlo by se v lepším případě začít stavět v prvním projektu PPP koncem roku 2012.
***
BÁRTOVA VIZE * Dopravní superkoncepce ministra Víta Bárty má určit vývoj dopravy v Česku. Chce vymezit místo pro jednotlivé druhy dopravy a stanovit úkoly pro dopravu placenou z veřejných zdrojů. * Zatím oznámené záměry: * Zvýšení mýtného pro nákladní automobily * Přesun nákladní dopravy ze silnic na železnici * Využití PPP projektů při výstavbě dopravní infrastruktury