Sobota 29. ledna 2022, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Světu vévodí čínské pivo Snow

Česko

Pivovarnická skupina SABMiller a její čínský partner China Resources Enterprises zaznamenali velký obchodní úspěch: jejich zlatavý mok Snow se loni stal nejprodávanější pivní značkou ve světě.

LONDÝN/PRAHA Čína upevňuje svoje postavení mezi „pivními“ velmocemi. V zemi se vaří a pije se stále více zlatavého moku. A nejprodávanější značkou piva na světě se loni stalo čínské pivo Snow.

O prvenství tím připravilo dosavadní světovou jedničku, americkou značku Bud Light od výrobce AB-InBev. Vyplývá to z předběžných údajů mezinárodní agentury Plato Logic, která se specializuje na vyhodnocování dat ohledně světové produkce piva.

Podle výsledků Plato Logic vzrostl prodej piva Snow, které vaří skupina SABMiller a jeho čínský partner China Resources Enterprises, za loňský rok o 19,1 procenta na 61 milionů hektolitrů. Americký Bud Light se tak s prodanými 55,6 milionu hektolitrů posunul na druhou příčku. Třetí místo patří jeho sesterské značce Budweiser se 43,4 milionu. Následují je brazilský Skol, mexická Corona a nizozemský Heineken.

Konkurence čínské prvenství odmítá Značky Bud Light a Budweiser vaří americký Anheuser-Busch, kterého loni převzal belgický gigant InBev. Spojením vznikl AnheuserBusch InBev (AB-InBev), který je největším výrobcem piva na světě, a tato společnost odmítá tvrzení, že by čínské pivo Snow bylo nejprodávanější značkou na světě, protože podle AB-InBev představuje Snow celou skupinu nejméně 25 piv, a nikoli pouze jedinou značku. Pokud by se jednalo skutečně jen o jednu značku, tvrdí zástupci AB-InBev, muselo by první místo světového prodeje patřit pivu Bud Light.

Zástupci společnosti dodali, že skupina značky Budweiser, již tvoří Budweiser, Bud Light, Bud Select, Bud Light Lime a další piva, stále zůstává nejlépe prodávanou skupinou piv na světě. AnheuserBusch, kterému patří například i piva Stella Artois či Beck’s, se o značky Budweiser a Bud dlouhodobě na různých trzích pře s českobudějovickým Budvarem.

Čeká se nástup levných piv Trend z posledních let, kdy se spotřeba piva na celém světě rok co rok zvyšovala, se letos zřejmě zastaví. Celosvětová spotřeba piva se podle odborníků buď propadne, nebo zůstane bez výraznějších změn. Za poklesem spotřeby bude stát současný hospodářský útlum. Podle odborníků, kteří se zabývají výrobou a prodejem sladu, pivovary možná budou na nepříznivou situaci reagovat například tím, že budou vyrábět pivo s nižším obsahem sladu. Výroba takového nápoje je totiž levnější a pivo se kvůli nižší ceně i lépe prodává. „Globální recese by mohla vést ke změnám ve struktuře spotřeby,“ připustil na nedávné konferenci v Lille šéf Malteuropu Alain Le Foch.

Do první šestice pivních značek se „neprobojovala“ žádná z české produkce. Češi ovšem loni již tradičně vévodili světu ve spotřebě -vypili v průměru 159 litrů piva na osobu. Na druhou příčku se vyhoupli Rakušané, kteří tak posunuli na třetí místo Němce.

Tabulka

Nejprodávanější značky piva

(v r. 2008)

1. Snow/SABMiller a China Recources Enterpises Ltd.

2. Bud Light/AB-InBev

3. Budweiser/AB-InBev

4. Skol/AB-InBev

5. Corona/Grupo Modelo

6. Heineken/Heineken International

Nejprodávanější české pivo

Gambrinus/Plzeňské pivovary, SABMiller

***

zdroj: Reuters

Autor:

Naši zemi by neubránila ani desetkrát větší armáda, říká armádní generál Opata

Premium Přes tři roky šéfuje armádě a nejvíc mu pije krev byrokracie. Když je nejhůř, oblékne maskáče a vyrazí z kanceláře...

Situace se obrací. Dřív byl vstřícný západ, dnes vyrazte s obytňákem na východ

Premium Nemám rád kempy s jejich davovou atmosférou, hlukem a stísněným prostorem a hotely jsou pro mě nenávratně statické,...

Recept na dlouhověkost? Chirurg Pafko vysvětluje, čím si zkracujeme život

Premium Profesor Pavel Pafko o tom, proč si u televize neotevře lahváč, o malém štěstí pro každý den a taky o poučném úrazu na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!