Diskuse k článku: Česká rána nacistickým zbrojovkám. Tajné dokumenty promluvily o potopení lodi Alsterufer

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 28
  • Poslední: 7.2.2019 14:53
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Konečný 31.1.2019 12:40

Faktem nicméně je, že po válce jsme Anglii vše museli zaplatit. Do poslední korunky. Každý knoflík u uniformy, každou kulku, kterou naši vojáci v anglických službách na nácky vypálili, jsme chamtivým Britům museli zacálovat. Fakt spojenci.

J. Lepka 31.1.2019 13:07

To jasně, to rusáci byli větší frajeři, viď, ti nezaplatili za "Lend and Lease" dodnes. Nepochybuji, že nebudeš mít zájem o přesné informace, ale na Wikipedii je přesný seznam jak zbraní tak proviantu, nehledě na dopravní techniku a oblečení.

J. Jurax 31.1.2019 13:36

No a?

Bojovali tehdy za svou vlast - Československo. Británie jim to laskavě (a též ve svém zájmu) umožnila, když ovšem předtím v Mnichově jim to znemožnila - taky ve svém zájmu. Svět je složitý a nečernobílý.

Mimoto, což možná nevíte, naše jednotky v SSSR na tom byly podobně.

Počtěte si třeba https://www.fronta.cz/dotaz/financovani-cs-jednotek-ve-velke-britanii-zlaty-poklad a https://www.fronta.cz/dotaz/financovani-cs-armady-v-zahranici

J. Sýkora 31.1.2019 13:39

Lhát se nemá:

Princip toho lend-lease byl - velice zjednodušeně - takový, že výzbroj a výstroj spotřebovaná v boji se nehradila. Československo zaplatilo pouze to, co si z války přivezlo do osvobozené vlasti.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/historik-jiri-rajlich-o-povalecnem-splaceni-ceskoslovenskeho-dluhu-britanii.A140618_161939_domaci_jw

J. Krajíček 31.1.2019 14:04

Kdo tě nutí takhle lhát, Konečný? Svěř se. Mohlo by se jednat o domácí násilí.

I. Hýl 7.2.2019 13:49

Konečný nelže, česk. vláda musela platit i rakve padlých letců. Slepá nenávist proti SSSR některých "diskutujících" jim zcela zatemňuje mozek, takže vidí jen své fantaskní představy.

V. Kopta 31.1.2019 20:15

to je přece správné byla to naše armáda a náš boj, tím jsme se stali jednou z vítězných mocností. Nejsme někdo kdo se jen veze, my jsme opravdu přispěli k vítězství, naši zcela správně všechno proplatili. Na to můžeme být hrdí.

J. Vintr 31.1.2019 21:13

Není se čemu divit. Angličani nesli největší tíhu války a po válce na tom byli ekonomicky velmi špatně. Také spláceli válečnou půjčku Američanům. A mělo to i svou logiku. Nebýt toho, že se Anglie v době, kdy stála zcela osamocená proti německé říši, nevzdala, skončila by nepochybně válka německým vítězstvím a Evropa i s námi by se na neurčitou, ale nejspíš hodně dlouhou dobu, ocitla pod nacistickou nadvládou. Takže Anhličané financovali i naše osvobození (bohužel jen nakrátko, ale to nebyla jejich vina).

I. Hýl 7.2.2019 14:33

Nějak jste zapomněl na to, že 85% německých válečných ztrát připadalo na východní frontu. Takže při německém taženíproti Polsku, v západní Evropě, v Africe, na Balkáně a v boji proti Velké Britanii přišliNněmci jen o 15% ze svých válečných ztrát.

R. Sýkora 2.2.2019 9:24

Konečný je lhář. Zbývá akorát, aby nám řekl, jestli je zhářem rudým anebo hnědým.

J. Vraja 31.1.2019 12:34

Místo toho,aby jsme na takové lidi byli hrdí,tak je komunisti po roce 1948,raději pozavirali a vyhodili s armády.

J. Panáček 31.1.2019 12:07

Skvělí chlapíci!

J. Nový 31.1.2019 11:27

Ano, toto považuji za hrdinství, na rozdíl od opěvovaného lednového "hrdiny" :-((

M. Klas 31.1.2019 13:56

Nedá mi to, copak hrdinského jste v roce 1968 a 1969 provedl Vy? Pamatuji dodnes, jak na nás tehdy Palachův čin zapůsobil. Bohužel společnost tehdy už rezignovala.

J. Nový 31.1.2019 14:42

Já si na hrdinu nehraji. A jak na vás působí jiné sebevraždy? Víte vůbec, že jsou průměrně 3 denně? A co ty Palachovi následníci, kteří ho letos málem následovali?

A nedá mně to, abych se nezeptal, zda byste viděl hrdinství v tom, kdyby ho stejným způsobem napodobly vaše děti? Ono protestovat nebo bojovat se vůči mnoha věcem. Opravdu vidíte tou správnou cestou sebeupálení? Já ne"!

Mimochodem víte, proč v médiích nečtete o těch 3 sebevraždách denně? Prý je nepsaná dohosda, aby se o nich nepsalo, jelikož je toto chování svým způsobem nakažlivé. Ostatně to potvrdil i tento leden, že? :-(

J. Denemark 31.1.2019 15:43

Přestaň už otravovat vzduch, kašpárku. Jan Palach se díky svému činu stal symbolem odporu proti normalizaci. Tak to prostě je a nic na tom nezmění tvoje plky. Dodnes si pamatuji, jak jsem jako malej kluk chodil s tátou na Olšany za babičkou. Vždy jsme dávali kytičku i na původní hrob Jana Palacha, navzdory fízlům, kteří postávali opodál. V lednu byl hrob kytkama zasypán. A to je každou noc fízlové odváželi.)

I. Hýl 7.2.2019 14:38

Jan Palach byl jen zoufalý chlapec neschopný logického myšlení a jednání. Jeho čin byl pošetilý a nic neoblivnil. Stal se jen prostředkem současné propagandy, která navíc pomíjí tu skutečnost, že to byla také demonstrace na podporu demokratického křídla v KSČ. Po roce 1989 se už upálilo několik lidí na protest proti např. stavbě supermarketu atp.. a o těch se mlčí. Přitom protest proti supermarketu měl jakousi naději na úspěch, zatím co upálení Palacha nemělo na sov. armádu sebemenší vliv.

J. Polanecký 31.1.2019 10:43

O této události napsal Jiří Šulc zajímavou knížku Operace Stonewall. Doporučuji.

R. Klinga 31.1.2019 10:19

Dobra akcia. No niekto by sa mohol vyjadrit k tomu ze 300t wolframu bola rocna spotreba nemeckeho vojnoveho priemyslu. Som sa asi pred rokom niekde na nete bavil ze kto je vlastne zodpovedny za nastup nacizmu. Chlapik tvrdil ze USA , tvrdil to na zaklade jednej vety v Kongrese ze " USA by mohli prehodnotit postoj k Hitlerovi". Ja som tam o.i. daval zoznam surovin ktore dodavali ZSSR Tretej risi. Dreva a ropy tam slo cez 1000 vagonov, wolframu zinku a podobne vyexpedovali Sovieti Hitlerovi po stovkach vagonov.

No kto to porovna ? Kto napriklad zhodnoti internetove diskusie kde niektori napriklad vyjadria "odborny" nazor na logisticku podporu Spojencov pre ZSSR, no o par hodin trebars povedia ze 300 ton (zlata) sa nemoze zmestit do jedneho vlaku, ze ten vlak by musel byt dlhy "z Varsavy do Moskvy".

R. Klinga 31.1.2019 10:34

Skratene : je mozne ze zbrane ktore 21.6.1941 zautocili na ZSSR boli vyrobene iba vdaka dodavkam zo ZSSR ?

J. Jurax 31.1.2019 13:16

Ne.

Ale kdybyste místo iba napsal tiež, bylo by to na diskuzi o významu a rozsahu oněch dodávek. A specielně vlivu těch dodávek právě na výrobu zbraní.

Ale v literatuře o tom nic nemám a moc o tom nevím, čísla k dispozici taky nemám, takže se mnou by ta diskuze mohla být jen dost povrchní a spekulativní.

J. Vintr 31.1.2019 21:29

Nešlo jen o dodávky surovin, ale i o umožnění výcviku vojáků a testování zbraní, což versailleské dohody Německu zakazovaly.

I. Hýl 7.2.2019 14:53

V době kdy SSSR platil Německu za strojní vybavení surovinami už Němci na Versailleské dohody kašlali a Francie s GB proti Hitlerovi nic nedělaly. Nehledě na to, že Chamberlein přece přivezl mír - Francie a Anglie na válku nevěřily a Stalin tak přece podle Vintra podporoval Hitlera proti sobě.

M. Prokop 31.1.2019 8:23

Dobré připomenutí.

P. Haraším 31.1.2019 8:13

Ať Vás provází Síla.

U. Uzivak 31.1.2019 6:36

Laskavo si opravte chybu v texte - nejednalo sa o Cesku posadku ale o Cesko - Slovensku posadku. Ivan Otto Schwartz bol Slovak.

V. Kopta 31.1.2019 8:25

ano, byla to československá posádka...

R. Klinga 31.1.2019 9:00

Boli to chlapi ktori sli bojovat za to co bolo spravne.

Po par rokov u armady uz clovek rozlisuje hlavne kto bol na ktorej strane a ako daleko od fronty. V nasich krajoch maximalne niekto napise ze "na vojne" odpalil z tanku plnu raz. Nonikto nevie co to je ked z druhej strany palia tiez - a ked sa naviac chcu trafit. Mne sa to stslo 2 krat v zivote, tito chlapi to msli cio tyzden.

Ty ako chlapce ?

Najdete na Lidovky.cz