Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

TELEGRAFICKY

Česko

Novou vlnu s netradičním obsahem chystá pro Pražany bývalý člen rady pro vysílání, nyní publicista, externí spolupracovník Českého rozhlasu 6 a digitálního kanálu ČT 24 a vysokoškolský pedagog Petr Žantovský. U vysílací rady se dočkal licence pro své Radio Ethno, jež chce zaměřit na world music. Oprávnění vysílat z pražského Zeleného pruhu pro potenciálních tři sta tisíc lidí drží Žantovský prostřednictvím své společnosti pojmenované stejně jako někdejší novovlnní romantici - Ultravox.

O korunu dražší, zato o něco menší je bulvární deník Šíp.

Dnes poprvé vychází ve formátu zhruba polovičním než dosud, rozměrem se tak blíží třeba Nedělnímu Blesku. Podle údajů Ringieru, vydavatele Blesku, který loni koupil Aha!, devět z deseti lidí, kteří kupují denní bulvár, sáhne právě po těchto dvou denících. Šíp se tak chce odlišit a vydavatelství Vltava-Labe Press, jak řekl jeho šéf Zoltán Morvai, vytvořit moderní „pop noviny“. Na trhu tak bude zřejmě těsno, neboť tímto termínem expert Karel Hvížďala s německou zkušeností označuje všechny tuzemské nebulvární listy kromě Hospodářských novin.

„Hele, nebejval větší?“ ptá se v sauně jeden muž druhého, hledíc mu jakoby do rozkroku. „No bejval, ale teď se líp drží, a hlavně je mnohem zajímavější.

A manželka si ho taky nemůže vynachválit,“ dí druhý a zdvihá před kameru menší Šíp. To vše v televizní reklamě. Přistoupiloli vydavatelství k poslednímu pokusu zachránit Šíp se stejnou logikou jako reklamní tvůrci, podle nichž je přirozené si v sauně číst noviny, pak budou Aha! a Blesk brzy bez konkurence.

To Radiožurnál to rozjel ve velkém. Z internetových serverů, z časomíry před zprávami na Primě, ze stránek tisku, jakož i z obrazovek v hypermarketech shlíží moderátor Jan Pokorný s kolegy za zády v rámci reklamní kampaně, jež o vysílání Českého rozhlasu 1 hlásá, že „síla zpravodajství je v týmu, který ho připravuje“.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!