Rozhádaní manželé se chytají za slovo, vyčítají si, co mohou a je jasné, že situace směřuje k rozvodu. Znepřátelené strany už spolu vůbec nemluví a jen si před bitvou vyměňují vzájemná komuniké.
Tak vypadá současná komunikace mezi Asociací televizních organizací a Radou ČR pro rozhlasové a televizní vysílání. Důvod? Od června platí nová mediální legislativa, která umožňuje umisťovat konkrétní značky přímo do televizních pořadů, pokud televize na přítomnost této značky diváka předem upozorní. A každá organizace má své vlastní představy, jak by mělo toto upozornění vypadat. Jenže je neprobraly spolu.
Atak to v éteru jenom frčí: „Asociace televizních organizací předesílá, že s ní a ani s jejími členy nebyly uvedené materiály (doporučení vydané radou, pozn. aut.) vůbec projednány ani konzultovány,“ křičí jedna strana.
„Požadavek, aby vznik tohoto materiálu byl konzultován s provozovateli vysílání, není na místě... Rada může pouze konstatovat, že kategoricky odmítavé stanovisko Asociace TV organizací k vydanému doporučení degraduje radou nastoupenou cestu vzájemné spolupráce,“ kontruje druhá.
„S politováním konstatujeme, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nepochopila snahu ATO o konstruktivní dialog. Dopis předsedkyně rady svědčí o naprostém neporozumění této snahy,“ ozývá se opět první.
Brazilská telenovela hadr. Zákon nedal ani jedné ze stran jednoznačné vodítko, protože vzešel z evropské praxe, kde lze spoléhat i na dobrou vůli všech stran. VČesku se však obecná ustanovení raději obcházejí, než dodržují. Atak z obou institucí tryská pravidelná dávka emocí a já přemýšlím, zda do tohoto seriálu nepůjde umístit nějaký výrobek.
O autorovi| Jaroslav Krupka, redaktor LN