Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Televizní spoty vychvalují státní maturitu. Stály 2 miliony korun

Vzdělávání

  12:00
PRAHA - Je středa, čtvrt na jednu v noci. Na druhém programu České televize (ČT) právě skončil kriminální seriál. Najednou se na obrazovce objeví mapa Evropy a na ní se začnou červeně zbarvovat jednotlivé státy. Až na Česko a Belgii.

V televizi právě odstartovala kampaň ministerstva školství propagující státní maturity. V jednom spotu vystupuje i ministryně školství. foto: Reprofoto

"Česká republika patří k několika málo zemím Evropy, kde dosud nebyla uvedena do praxe státem garantovaná maturitní zkouška. Jejím startem v roce 2011 se zařadíme po bok vyspělých kulturních národů Evropy," říká během "začerveňování" hlas moderátora.

V televizi právě odstartovala kampaň ministerstva školství za státní maturity. Stála 1,9 milionů korun. Až do konce května poběží na programech veřejnoprávní televize, tedy i na ČT 4 Sport, minispoty informující o zkoušce a o internetových stránkách, kde jsou veškeré informace o ní. Dohromady 160 vysílacích minut.

Státem řízenou zkoušku mají studenti poprvé skládat příští rok. "Jde o součást informační kampaně na podporu reformy maturitní zkoušky. Zacílena je na nejširší veřejnost, včetně rodičů," popsal LN šéf Centra pro zjišťování výsledků ve vzdělávání (Cermat) Pavel Zelený. Právě jeho úřad byl ministerstvem pověřen k výrobě spotů.



Jejich vysílací časy jsou různé. Od prime-timu až po časy kolem půlnoci. "Mediaplán" je optimalizován nejen vůči efektu, ale rovněž vůči nákladům," dodal Zelený s tím, že jde o minipořady, nikoliv o reklamu.

"Reklama je příliš drahá. Minipořady na podporu vzdělávání jsou součástí dlouhodobé spolupráce resortu a České televize. A reforma maturit byla zařazena jako klíčová resortní priorita," upřesnil Zelený. Vyrobeny jsou zatím dva spoty. Kdo by ale čekal moderní a vizuálně lákavé video, bude zklamán. Jde o statické záběry na studenty ve třídě, budovy školy nebo na aktéry, kteří vysvětlují výhody státní maturity. V jednom spotu mluví například ministryně školství Miroslava Kopicová o tom, jak je maturita významná. "Stane se důležitým kritériem pro vstup na vysokou školu," říká v něm ministryně. Její slova potvrzuje v druhém spotu i proděkan Vysoké školy ekonomické Ivan Nový. Ten v něm říká, že věří, že státní maturita plnohodnotně nahradí současné přijímací zkoušky u nich na fakultě. Zavedení nové maturity si poté chválí i student gymnázia.
Do května by měly vzniknout ještě další dva minispoty. Ministerstvo navíc uvažuje o rozšíření kampaně i do rádií a tištěných médií.
"Na celé kampani je nejdůležitější propagace internetové adresy www.novamaturita.cz. Zde najdou rodiče i studenti veškeré informace o maturitě," řekla mluvčí ministerstva Kateřina Böhmová.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!