Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Tik tak TEEN

Česko

Nějakou dobu se zdálo, že mladá generace, zahlcená svými mobily, iPody a počítači, už hodinky nepotřebuje. Marketingoví odborníci nakonec řešení našli – nabídli mladým hodinky značek, které jsou jim dobře známé.

Značky nikoli hodinářské. Pulty hodinářských obchodů totiž zaplavily výrobky společností ze světa módy. Fashion brands jako Calvin Klein, Armani, Versace, Guess, Nautica, Kenneth Cole, Tommy Hilfiger, Mango, Lacoste, Ecko či D&G už nevyrábějí jen oděvy, obuv, kabelky či kosmetiku.

Vlastně nejde ani tak o hodinky, jako spíše o módní doplňky. Místo z kovu a kůže, které jsou hlavními materiály klasických časomír, se leckdy vyrábějí z plastů či kaučuku, tradiční kulatá či čtverhranná pouzdra vystřídaly trojúhelníky, lichoběžníky či nepravidelné tvary, klasickou čerň, šeď či bílou nahradily barvy pastelové. Hlavním cílem designu módních hodinek je totiž zaujmout a podle možností i šokovat.

Módní značky vycházejí vstříc nejen vkusu, ale i kapse mladých zákazníků (či spíše peněženkám jejich rodičů). Ceny se u nás pohybují v tisícovkách korun, což umožňují i většinou jednoduché konstrukce a quartzové strojky. Pravda, s jídlem roste chuť, a tak se v poslední době stále více objevují hodinky módních značek v luxusnějším, více „hodinářském“ provedení. Arlette Emchová ze společnosti Calvin Klein ale říká: „Módní značky nemají vůbec zapotřebí usilovat o jakési sousedství s prestižními hodinářskými výrobci. Mimo jiné je to otázka ceny. Proto zůstáváme u osvědčených hodnot, a to je právě špičkový módní styl.“