Československá obchodní banka nově oznámila, že zahajuje proplácení, Raiffeisenbank se plánuje přidat příští týden, vyplývá z dnešních oznámení bank. Po několik týdnů již peníze za reklamované letenky rozdělují například Česká spořitelna a Komerční banka.
Banky hradí letenky zaplacené platební kartou. „Zpracovatelská banka uznala reklamace jako oprávněné. Reklamované částky transakcí budou připisovány postupně dle data uplatnění reklamace a kapacitních možností,“ uvedl mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek s tím, že banka eviduje asi 1600 žádostí.
Česká spořitelna podle své mluvčí Kristýny Havligerové odškodnila stovky lidí z několika tisíc evidovaných žádostí. Peníze začaly cestujícím vracet i banky na Slovensku.
Slovenský nízkonákladový přepravce SkyEurope je v konkurzu od začátku září.
Firma SkyEurope v posledních týdnech před zastavením provozu prodala asi 280 000 letenek na lety, které se už neuskutečnily. Podávat reklamace na nevyužitou letenku mohou cestující i nadále, a to až do uplynutí 120 dní ode dne plánovaného odletu. K ní musí přiložit i letenku, případně potvrzení rezervace.
Prvního září, těsně po krachu aerolinek uvedl mluvčí ministerstva zahraničí Milan Řepka, že čeští diplomaté registrovali asi 140 lidí, kteří čekali v Bulharsku na letadlo. Z nich zhruba 70 klientů z Bulharska odletětělo do Bratislavy s jiným slovenským dopravcem, dalších 30 cestujících odcestovalo ze Sofie zpět do ČR autobusem. Podle Řepky ministerstvo kontaktovali i lidé z Chorvatska a Řecka.
„Naše zastupitelské úřady jsou připraveny pomáhat a poradit s tím, jak mají naši občané postupovat. Je třeba si uvědomit, že všechna pomoc přes využití jiných přepravců je zpoplatněna. Poplatky se pohybují mez 30 až 50 eury,“ dodal prvního září Řepka.
Problémy v září řešily i cestovní kanceláře, které občas využívaly letů SkyEurope pro přepravu klientů na dovolenou.
Například CK Exim Tours vyřešila návrat šestnácti klientů ze Sardinie.