Diskuse k článku

Tragédie na Hradecku. Vlak po srážce tlačil auto 300 metrů, nepřežili dva dospělí a dvě děti

Při srážce osobního vozu s vlakem na železničním přejezdu v Černožicích na Královéhradecku zemřeli dnes čtyři lidé - dva dospělí a dvě děti, kteří cestovali v autě. Nehoda se stala na přejezdu se světelnou signalizací před 15:00, řekla ČTK mluvčí krajské policie Ivana Ježková. S autem se srazil spěšný vlak jedoucí z Trutnova do Hradce Králové. S autem se srazil spěšný vlak jedoucí z Trutnova do Hradce Králové. České dráhy na trati obnovily provoz ve 20:10.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Tomáš 15.7.2019 13:29

Byl to místní člověk a jel podél trati, na které žádný vlak neviděl, bohužel vlak byl rychlejší než odbočující felicie

P. Harabaska 15.7.2019 9:08

Zní to sice krutě a cynicky, ale nechráněné přejezdy ať se světelnou signalizací nebo bez ní jsou mimoděk účinným prostředkem ke zvýšení inteligenčního kvocientu zbývající české populace.

.. Zlatobyl 15.7.2019 8:09

Světelné signalizace jsou nedostatečné. Snadno se přehlédnou. Měli bychom se vrátit zpět o závorám. Ty přehlédnout nejde.

J. Zima 15.7.2019 8:24

Myslíte? Podle této logiky by musely být závory na každé světelné křižovatce. Ostatně nejvíce nehod je na přejezdech, kde řidič závory objede.

K. Novák 15.7.2019 8:38

Slepí a hluší by neměli řídit.

J. Nový 15.7.2019 8:01

Jsou to velké průšvihy. V autech se pořád něco vymýšlí, ale v lokomotivách asi ne. Myslím nějaké bezpečnostní prvky. Předpokládám, že nejhorší je ten prvotní náraz z boku, to náhlé přetížení asi zabije. Následné tlačení auta stovky metrů už asi tak nebezpečné není. Možná se pletu, ale nebylo by dobře vybavit lokomotivy nějakým zařízením na principu airbagů nebo nějakých pruřin, které by to před nárazem vystřelilo a prvotní náraz změkčilo? Byl by to tak velký problém v době, kdy se přemýšlí o autonomních autech, které budou jezdit bez řidiče?

K. Novák 15.7.2019 8:37

Není levnější,aby tam prostě auto nevjelo?

J. Nový 15.7.2019 9:28

Nebylo by levnější, kdyby se nestávaly žádné nehody, než montovat do aut bezpečnostní prvky, včetně bezpečnostních pásů?

J. Novák 15.7.2019 9:29

Před nějakými čtyřiceti lety, v době budování socialismu pomocí zlepšovacích návrhů, už jeden z tehdejších géniů přišel na to, že by se na lokomotivu měla pověsit nafouknutá duše z traktoru, která by náraz změkčila.

Jestlipak máte alespoň hrubou představu, kolik váží osobní automobil a kolik vlak?

J. Nový 15.7.2019 13:32

Něco takového, ve větším:

https://vtm.zive.cz/clanky/nemci-predvedli-vnejsi-bocni-airbag-ktery-se-nafoukne-tesne-pred-narazem/sc-870-a-198810/default.aspx

J. Nový 15.7.2019 7:55

"Dechová zkouška na alkohol u strojvedoucího vlaku byla negativní. "

.

A to jako kdyby měl nějaký zbytkáč, tak by za tu nehodu mohl strojvedoucí? Asi jo, že?

J. Krátká 14.7.2019 23:16

Hrozné, děsivé. Ještě v poledne všichni žili. Možná jeli z nedělního oběda od některých prarodičů...

Hrůza, dívala jsem se na mapu na ten přejezd a vůbec to nechápu. Dlouhá rovná trať na obě strany, jak to, že vlak řidič neviděl, to mi hlava nebere. Lituji hlavně pozůstalé obou rodin, má taky syny ve věku řidiče.... vůbec si to neumím představit. Ti mrtví už nic neví, ale žít mohli ještě mnoho let. Je to moc smutné. Upřímnou soustrast pozůstalým.

F. Doušek 14.7.2019 22:28

Proč na takových přejezdech nejsou závory?

K. Novák 15.7.2019 7:39

Protože tam nejsou třeba. Závory jsou doplňkové zařízení. Když je někdo slepý a hluchý,že neslyší výstražné zvonce a nevidí světla,tak by neměl sedět za volantem. Je škoda,že kvůli jednomu nepozornému člověku přijdou o život i další.

J. Nový 15.7.2019 7:58

Vše se dá řešit různě. Pokud v některých státech v Evropě neviděli řidiči za dne osobní auta (kdoví jak viděli chodce a cyklisty), tak místo toho, aby je poslali k očnímu lékaři nebo vzali řidičák, přikázal zákon všem autům svítit. Zřejmě proto, aby se ti chodci a cyklisté stali ještě více neviditelnými.

R. Tichý 14.7.2019 21:38

Cela rodina? To je peklo....

S. Vor 14.7.2019 19:28

kdyby lidi jezdili vlakem jsou relativně v bezpečí.A ještě udělají hodně pro klima.Ve městech je to běs.

S. Bandera 14.7.2019 18:06

Lidi, kam pořád spěcháte ?

Hlavně že se včera na Rakovnicku stala podobná nehoda...

D. Rajninec 14.7.2019 16:53

300 metrov tlačil vlak auto ? To naozaj ?

K. Nakobyl 14.7.2019 18:34

Nejmenší zábrzdná vzdálenost na které musí vlak zastavit je 400 m. Tedy pokud jede padesátkou. Při stovce pak 700, nad stovku kilometr. Pochopitelně to zvládne i dříve.