Investice, která má být hotová na podzim 2009, si vyžádá částku zhruba 1,5 miliardy korun. „Dotace z evropských fondů by měla uhradit šedesát až sedmdesát procent nákladů. Modernizace trati se neobejde bez výluk,“ řekl ředitel olomoucké stavební správy Správy železniční dopravní cesty Jiří Mlynář.
Součástí investice bude podle něj kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení, mostů a kolejí a výstavba protihlukových stěn. „Díky elektrizaci bude cesta do Šumperku komfortnější a rychlejší,“ uvedl.
Modernizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující již nebudou muset přestupovat v Zábřehu. Elektrická dráha je podle Mlynáře také šetrnější k životnímu prostředí než současná motorová. Železniční správa bude v první fázi pracovat v úseku ze Šumperku do Bludova. Od neděle do 3. října kvůli tomu České dráhy nebudou moci trať využívat, cestující budou přepravovat náhradními autobusy. Ve druhé etapě, která si rovněž vyžádá výluku, železničáři zmodernizují úsek z Bludova do Zábřehu.
O elektrifikaci usilují i provozovatelé navazující trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou, na níž provoz zajišťuje sdružení okolních obcí.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava