Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Třinec bavil víc lidí než Hašek

Česko

Moravsko-slezské derby má v televizi větší sledovanost než loňské finále * Boj o titul dnes pokračuje

PRAHA Finálové soupeře od sebe dělí nějakých pětatřicet kilometrů. Moravskoslezský kraj tak nyní žije hokejem.

Překvapivě však nejen on.

Extraligová klání mezi Třincem a Vítkovicemi přilákala k televizním obrazovkám více diváků než loňské tažení legendárního Dominika Haška s Pardubicemi.

Pondělní první zápas v Třinci sledovalo 220 tisíc diváků, což je o 36 tisíc lidí více než rozhodující čtvrté finále loni. „Je to pro mě překvapení. Ale velmi milé překvapení, jsme rádi za každé zvýšení zájmu,“ řekla LN Jana Obermajerová ze společnosti BPA, která se stará o marketing extraligy. „Návštěvnost na našem oficiálním webu www.hokej.cz je naopak opačná. Ta odpovídá někdy začátku sezony,“ dodala.

Diváky k televizorům přilákal i úterní duel, i když jich bylo méně než o den dříve, průměrná sledovanost činila 178 tisíc lidí. Podle šéfkomentátora České televize Roberta Záruby neexistuje jednoznačná odpověď, proč diváky hokej láká víc než loni.

„Vždy v tom hraje roli počasí, program ostatních televizí v danou chvíli a jaký má finále příběh. Apříběh moravsko-slezského finále je zjevně zajímavý i pro zbytek republiky. Aby finále sledovalo v nárazech až 700 tisíc lidí, to jsme loni neměli. A to přitom šlo o Haška a souboj Pardubic s Vítkovicemi, tedy i regionálně více rozložený,“ líčil Záruba.

Srovnání s minulými ročníky není podle Záruby relevantní, protože teprve poslední dva roky vysílá finále kanál ČT4, a ne ČT2. „Tam byl vždy hokej ještě sledovanější.“ Ale ani třinecké duely nepřekonaly sedmý zápas letošního čtvrtfinále mezi Libercem a Slavií. „Dívalo se 240 tisíc lidí, což je nejvyšší počet v play off na ČT4.“ Jedno je však jisté. I když zápolení o titul a ofenzivní smršť třineckého kanonýra Martina Růžičky sleduje celá republika, největší emoce vyvolává právě na severu Moravy. „Je to ještě o stupeň emotivnější než proti komukoli jinému. Celá města žijí hokejem,“ popsala třinecká fanynka Veronika Filgasová.

Oba kluby se tak snaží z úspěchu vytěžit marketingové maximum. „Sponzoři se ale sami hned nehrnou,“ přiznal vítkovický generální manažer Petr Husička, který dříve působil i v Třinci.

Regionální derby se neprojeví ani negativně na zájmu partnerů extraligy. „Mají zabezpečenou prezentaci, ať hraje jakýkoliv klub. Marketingově ale byl a vždy bude největší tahák Sparta–Slavia,“ řekla šéfka BPA Obermajerová.

Finále dnes pokračuje v Ostravě. A Vítkovice se budou snažit doma za každou cenu zabrat. Třinec má totiž k titulu o dva kroky blíže. „Ten zápas je naprosto klíčový pro celou sérii. Prohrávat 0:3, nebo 1:2 je samozřejmě obrovský rozdíl,“ pravil Husička.

Dnešní i zítřejší zápas v Ostravě už je vyprodaný, obě utkání vysílá od 18.10 ČT4.

***

Televizní sledovanost finálových zápasů ELH

2011: Oceláři Třinec - Vítkovice Steel

1. zápas (4. dubna) 220 000 diváků (7,12 %) 2. zápas (5. dubna) 178 000 diváků (6,73 %)

2010: Eaton Pardubice - Vítkovice Steel

1. zápas (17. dubna) 125 000 diváků (4,68 %) 2. zápas (18. dubna) 166 000 diváků (4,97 %) 3. zápas (21. dubna) 148 000 diváků (4,08 %) 4. zápas (22. dubna) 184 000 diváků (5,62 %)

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!