Čtvrtek 20. ledna 2022, svátek má Ilona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

TV Public loni snížila ztrátu

Česko

PRAHA Satelitní a digitální lifestylová televize Public loni skončila ve ztrátě 19,7 milionu korun. Polepšila si tak proti prvnímu roku existence, kdy byla v minusu 22,4 milionu. Vzrostly jí i tržby, na 12 milionů z předloňských 5,4 milionu. Plyne to z účetní uzávěrky společnosti Totalpress, která vlastní vysílací licenci. „Je přirozené, že začínající televize stěží může být v černých číslech. Na ta se dostaneme nejdřív v roce 2012,“ počítá výkonná ředitelka televize Renata Pešková.

Servisní firma PublicCom, která Totalpressu vyrábí a dodává pořady, měla loni ztrátu 41,4 milionu, o 29 milionů vyšší než rok předtím. Podle Peškové se ale výsledky hospodaření PublicComu netýkají aktuálního provozu televize. Obě firmy patří Luďku Vinšovi, který vlastní třeba i fotbalovou Viktorii Žižkov a šéfuje paláci Fénix na Václavském náměstí, kde sídlí i Public.

Ta si na provoz vydělává především reklamou, shání ji vlastními silami a od července i přes mediální zastupitelství At Media. Čtyřicet procent pořadů financují sponzoři, třeba Cyklotoulky s Michalem Jančaříkem plně hradí města a obce. Kolem přelomu roku Public chystá nové pořady. „Jednáme o spolupráci i s Josefem Klímou,“ jmenuje Pešková bývalého reportéra Novy.

Televize brzy opustí dosavadní praxi, tedy že večer uvede premiéry pořadů a přes den několikrát „protočí“ jejich reprízy. Od prosince chystá nové programové schéma, stavěné klasicky jako u velkých televizí. „Silně cítíme, že únava seriály tu je. Alternativa po osmé večerní ne,“ míní programový a obchodní ředitel Petr Pohl a slibuje magazíny, dokumenty či hudební pořady. Nové diváky hledá Public také prostřednictvím videoserveru Stream. cz, kam od poloviny října – jako už déle Prima a Óčko – umísťuje devět svých pořadů.

***

Mizivý zájem Kolik má diváků Ve čtvrtek 1. října 2009, v první měřený den, zaujala Public 0,18% diváků starších 15 let. Manažeři stanice to nemají za relevantní: „Vysíláme v cyklech, navíc čtvrt- či půlhodinové pořady, výsledek je odlišný od televizí, které pustí film. Smysl pro nás mají dlouhodobější měření, teprve ta mohou poskytnout relevantní výsledky.“ Public si aspoň na tři minuty zapne zhruba 300 tisíc lidí denně.

Autor:

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...