Pondělí 11. listopadu 2024, svátek má Martin
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Černá dvanáctka? Na Bernard se valí kritika kvůli ‚sexistické‘ reklamě

Česko

  21:43
PRAHA - Reklama pivovaru Bernard vyvolala na internetu silnou kritiku. Plakát, na němž kolem půllitru tančí animovaná polonahá dívka s popiskem „u nás umí ženy tančit nejen kolem plotny“, mnozí označují za „sexistický“. Na Facebooku dokonce už vznikla i skupina, která pivovar bojkotuje. Ten si ale za svou reklamou stojí a proti výtkám se důrazně ohrazuje.

U nás ženy tančí nejen kolem plotny, píše pivovar Bernard v reklamě. Sklidil ostrou kritiku foto: FB Bernard

„U nás umí ženy tančit nejen kolem plotny. Pánové volenka! Dámy, zadejte se! Naše černá dvanáctka čeká třeba právě na Vás!“. Kvůli těmto slovům doprovázených obrázkem spoře oděné slečny na reklamě rodinného pivovaru Bernard vyvolala na sociálních sítích kontroverzní reakce.

Anticenu Sexistické prasátečko získal klub Darling. Ve hře byla i ODS

Bojkot pivovaru

Mnozí na Facebooku útočí na reklamní tvůrce s dotazem, jestli bylo jejich záměrem umístění v soutěži Sexistické prasátečko, která pravidelně uděluje anticeny za nejsexističtější reklamy. Další uživatelé zas vyjadřují zklamání i pobouření. Reklamu totiž označují i za rasistickou. Jiní jim ale kontrují, že na reklamě nevidí nic nevhodného.

Na Facebooku dokonce už vznikla i skupina s názvem „Bojkot piva Bernard“. K té se ale připojily zatím jen čtyři desítky lidí. Kritici reklamy uvádí: „Bernard rozjíždí sexistickou reklamu - ale beze mě. Já si tohle pivo nedám, dokud reklamu nestáhne a své kreativce neproškolí v tom, jak poznat a nedělat sexistickou reklamu“.

Co pivo, to jedna pin up dívka

Pivovar si ale i přes silnou kritiku za svou reklamou stojí. Už v minulosti totiž zveřejnil podobně laděné reklamy s obrázky zobrazující takzvané „pin-up“ dívky vedle půllitru.

„Rozhodně se nejedná o rasistickou nebo sexistickou reklamu a už vůbec nijak nesouvisí se současnou velmi tragickou situací ve světě. Tuto reklamu používáme již dva roky, ovšem tento styl je známý již více než 80 let. Jedná se o retro reklamu ve stylu amerických pinups girls, která je ve světě velmi populární již mnoho desetiletí a využívají ji takové firmy, jako například Coca cola, Lucky Strike a podobně,“ uvádí v oficiální reakci pivovar.

V reklamě, která prezentuje různé druhy piva, prý spojují určité období s jednou pin up dívkou. „Věříme, že v tomto komplexním pohledu tuto reklamu pochopíte a pakliže Vás i nadále uráží, je nám to líto a omlouváme se Vám,“ píše na závěr příspěvku Bernard.

Autor: